6 Sigma
Altı Sigma, operasyonlarda mükemmelliğin sağlanması amacıyla işletmelerde süreçlerin tanımlanması, ölçülmesi, analiz edilmesi, iyileştirilmesi ve kontrolü için kolay ve etkili istatistik araçlarının kullanıldığı bir yönetim stratejisi.
Altı sigma ile süreçlerin arzulanan kalitede olup olmadığı ve kalitenin sayısal değeri görülebilir. Bu yaklaşım, süreç performansını geliştirerek bir milyonda 3.4 birim hata oranına ulaşmayı amaçlar. Altı sigma yaklaşımı, aşağıdaki üç konuya odaklanır:
Müşteri memnuniyetini artırma
Çevrim sürelerini düşürme
Hataları azaltma
Altı sigma yaklaşımı, tüm sektör ve bölümlerin süreçlerinde, çalışan sayısı veya ciro farketmeksizin kullanılabilir.Yukarıdaki konulara göre altı sigma, aşağıdaki üç farklı durum üzerinde çalışma yapmak isteyen firmaların tercih edeceği bir yönetim sistemidir:
Firmanın çalışma süreçlerinde farklılığa neden olacak değişim ihtiyacı
Uzun ve kısa dönemli fırsatları hedefleyerek stratejik iyileştirme
Her türlü kaybı engelleyip problem çözme
Temel olarak 6 Sigma, karar verme süreçlerinde deneyim yaninda, doğru verinin doğru analizi ile oluşabilecek risklerin yönetimini, yönetsel ve istatistiksel araçlar ile yöneten kendini kanıtlamiş bir metodolojidir. Sürekli bir başarı yaratması, herkes için bir performans hedefi sağlaması, iyileştirme, bilgi alışverişi ve öğrenmeyi arttırması yöntemin yararlarındandır. Altı Sigma’yı uygulayan şirketler milyonlarca hatta milyarlarca dolar tasarruf sağlamı, üretkenlik, verimlilik, etkinlik, kalite ve müşteri tatmininde dramatik artışlar yaşamışlardır. Ayrıca Altı Sigma yalnız büyük şirketlerde değil küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde de büyük başarılar sağlamaktadır.Ve her türlü işletmeye uygulanabilir.
Yalın 6 Sigma, bütün iş süreçlerinin sorgulanarak iyileştirilmesini sağlayan bir yönetim uygulamasıdır. Hedefi, hata oranını azaltmak, verimliliği yükseltmek, tüm iş süreçlerini iyileştirmek ve müşteri memnuniyetini sürekli artırmaktır.
Yalın 6 Sigma, bir değişim yönetimi aracıdır.
Yalın 6 Sigma,
sürekli ve kararlı liderlik desteği ile,
hata kaynaklarını bulup ortadan kaldırarak süreç çıktılarının kalitesini artırmak amacı ile,
organizasyonda bu işe odaklanmış belli bir insan kaynağı altyapısı kullanarak,
kalite yönetimi ve istatistik araçlarını kullanarak,
tanımlı adımları ve hedefi olan bir proje yapma biçimidir.
Bir çıktı üreten her türlü proseste Yalın 6 Sigma metodolojisi uygulanabilir.
Altı Sigma İlkeleri
Altı sigma yaklaşımının temel ilkeleri aşağıdaki gibidir:
Müşteri Odaklılık: Altı sigmadaki performans ölçümü müşteri ile başlamaktadır. İyileştirmeler müşteri ihtiyaçlarını karşılayıp müşteri tatmini sağlamak için yapılır.
Verilere dayalı yönetim: Gerçekten ihtiyaç duyulan verilerin kullanılarak bu verilenden en fazla yararı sağlayacak şekilde yararlanılmalıdır.
Proses odağı: Altı sigmada her türlü iyileştirmede başarının odağı süreçlerden geçer.Altı sigmanın sonuçlarını elde etmek için projelerin süreçlerinin altı sigma kalite kontrollerince sağlanması gerekir.
Proaktif yönetim: Proaktif olayların gelecek düşünülerek yapılması anlamındadır. Yapılan işlerin daha iyi olması için sorgulanması, hedeflerin sık sık gözden geçirilmesi ve sorunların çözümüne odaklanılması proaktif yöntemin gereğidir. Altı sigma proaktif yönetim biçimini sağlayacak araç, yöntem ve uygulamaları içerir.
Sınırsız işbirliği: Şirketlerdeki çalışanların, tedarikçilerin, müşterilerin, yöneticilerin hedeflere ulaşılması için işbirliğinde olmasıdır.
Yukarıdan aşağıya eğitim: Kalite iyileştirme çalışmalarında olduğu gibi şirketlerde en üst düzey yöneticiden en alt düzey işçiye kadar şirketteki tüm paydaşların eğitilmesidir.
KAYNAK:
http://www.borusan.com.tr
En Popüler Yayınlar
-
Farsça Dersleri- Okuma Parçaları- Farsça Hikayeler Yakında diğer dokümanlar da eklenecektir. FARSÇA METİNLER (PDF) https://drive.g...
-
ETİK TANIMLAR GENEL İLKELER DEĞERLER SORUMLULUKLAR MESLEKTAŞLAR BİLİM ALANI ÜNİVERSİTE TOPLUM ETİK İLKELER BİLİMSEL ARAŞTIRM...
-
ÖĞRENCİ SINAVLAR DUYURULAR DANIŞMANLIK DANIŞMAN ÜNİVERSİTE AÇIK MEKTUP İLGİLİ YAYINLAR YAKINDA YAKINDA YÖNETMELİK Lİ...
Son 1 Yılın Popüler Yayınları
-
Farsça Dersleri- Okuma Parçaları- Farsça Hikayeler Yakında diğer dokümanlar da eklenecektir. FARSÇA METİNLER (PDF) https://drive.g...
-
ETİK TANIMLAR GENEL İLKELER DEĞERLER SORUMLULUKLAR MESLEKTAŞLAR BİLİM ALANI ÜNİVERSİTE TOPLUM ETİK İLKELER BİLİMSEL ARAŞTIRM...
-
ÖĞRENCİ SINAVLAR DUYURULAR DANIŞMANLIK DANIŞMAN ÜNİVERSİTE AÇIK MEKTUP İLGİLİ YAYINLAR YAKINDA YAKINDA YÖNETMELİK Lİ...
-
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ(AUZEF) DERS KİTAPLARI PDF ARŞİVİ AUZEF Sosyoloji ders kitaplarının açık erişimdeki b...
-
Temel Yunanca Dilbilgisi Kitabı (PDF) Temel Yunanca Dilbilgisi, esas olarak Yunancayı yabancı veya ikinci dil olarak öğrenen ve ortalama Yun...
-
Μοχάμεντ Νεγιζ (Βιογραφικό στα ελληνικά) Τεχνικό Πανεπιστήμιο Karadeniz - Τραπεζούντα/Τουρκία Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημ...
-
POLONYA EKONOMİSİNİN AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞİNDEN 7 YIL SONRASI DURUMUNUN BİR ANALİZİ Yazan: A.Gabarta. Mirovoe i Natsionalnoe Hozyaystvo...
-
DERSLER İŞLETME İŞLETME BİLİMLERİNE GİRİŞ İŞLETMECİLİK TARİHİ İŞLETMECİLİK EĞİTİMİ ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK AİLE İŞLETMELERİ YÖN...
-
İLİM YOLCUSUNU UĞURLARKEN Ben, Ramazan'ı çok fazla tanımadım. Ama simasına akseden güzellikle sevdim onu. Bir de ortak bir mensubi...
Ziyaretçi
SEARCH
LATEST
3-latest-65px
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder