Sertifika Programlarına Evet Ama Nasıl?




 Sertifika Programlarına Evet Ama Nasıl? 

"Sertifika programlarının değeri nedir?" şeklinde bir soru ile karşı karşıyayız genelde..
Arkadaşlar, bu programlar iki gruba ayrılır: Profesyonel ve kariyer için faydalı olanlar birinci grup iken, para tuzağı olanlar ikinci gruptur...

Birinci grupta olan sertifika eğitimleri genellikle uzun süreli ve eğitim dokümanlarına sahip olan programlardır. İş hayatınıza katkı sağlayacak bilgisayarlı muhasebe, yabancı dil, bilgisayar işletmenliği, Microsoft Uzmanlığı vb.. programları takip etmeniz yararlı olacaktır. 

Ancak bir saatte 10 sertifika, 3 saatte allamelik (!) sertifikası gibi eğitimler genelde pek yararlı değildir. İyi tarafından bakılacak olursa eğitim alınan konu hakkında haberdar olmanızı sağlar ancak gerekli bilgi ve donanımı vermesi mümkün değildir. Örneğin, İnsan Kaynakları Eğitimi veren bir saatlik sertifika programından alınabilecek şey "ha evet, böyle bir şeyler de varmış" hissiyatıdır. Çünkü kitapların özet kısmını anlatmak bile kaç saatimizi alıyor. 

Daha da önemlisi uygulama kısmı olmayan birçok sertifika size pek bir şey sağlamayacaktır. İş dünyası sizden ilgili işi pratikte bilmenizi öncelikli olarak beklemektedir. 

MÜLAKAT ÖRNEĞİ

Benim Arapça  ve staj mülakatı anımı konuştuğum arkadaşlar anımsayacaklardır. Bir kalkınma ajansına staj için müracaat ettim. Sonrasında şöyle bir diyalog gelişti:

-Efendim ben hafta sonları Karaman'dan trenle Konya'ya Arapça kursuna gidiyorum. Arapça öğrenmeye çalışıyorum, yakında sertifika da alacağım.

Muhatabım dinledi ve konuşmaya başladı:

-Hımm.. Peki... Hel tetekellem el luğatil arabi? هل تتكلم اللغة العربية؟

Tabii ki ben kem küm...

Kısacası pratikte fayda sağlayacak tercihlerde bulunmanızı tavsiye ederim.

Muhammet Negiz
Arş. Gör.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."