Kazak Bilgesi Abay Kunanbayoğlu Ötelerden Sesleniyor!


Kazak Bilgesi Abay Kunanbayoğlu Ötelerden Sesleniyor!

“Bu bizimkilerin ölenlerinde fenalık yokken, dirilerinin kötülükten mecalinin kalmaması neden? İki iyi bir ülkede sevgiyle dostluğunu sürdüremezken, bazı sözünde durmazların uzun süre birlik içinde kalması neden?" Kazak Bilgesi Abay Kunanbayoğlu


"Huzur arayıp bulamayan halkın, huzur bulduğunda bir gün bile geçmeden huzurdan usanması neden?" Kazak Bilgesi Abay Kunanbayoğlu

“O zamanlar ben: Ey Tanrım, bizden başka bütün halklar bozukmuş; hepsi kötü yola düşmüş iyi halkımdan başka, diye düşünürdüm. Demin söylenmiş sözleri büyük bir nimet görerek övünürdüm. Başkalarını aşağılar idim.
“Şimdi bakıyorum da... Onların malı çok zenginlerine; boğazımıza düşkünlük sebebiyle birimiz hizmetçi olmuşuz, birimiz amele. ... Onların hepsi birbiriyle yarışır; zavallı durumuna düşmeden iş yarıştırır, sanat bulur, mal bulur, üstün buluşların eseri budur. ... Deminki övüngen, deminki kıvanç duyan, gülen sözlerimiz nerede? 
Kazak Bilgesi Abay Kunanbayoğlu



Detaylı okuma için Bkz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."