MARKA ŞEHİR OLMA YOLUNDA UYGUN ADIM BURSA



Ülke olarak en büyük hatamız rol paylaşımında dengeleri göz etmemek gibi durmaktadır. Futbol takımlarımızda olduğu gibi, maç bir iki futbolcunun bütün takımı sırtlaması üzerine kurgulanmaktadır. Milli takımımızda beklediğimiz en önemli sorun takım oyunu olarak görülmektedir. 

Yakın zamana kadar ülkemizde önem verilen noktalar daha çok Ankara ve İstanbul iken şimdi Bursa, Kayseri, Konya, Adana, Diyarbakır, Erzurum gibi şehirlerimize hak ettikleri önem verilmeye başlanmış ve bu şehirlerimiz birer cazibe merkezi olmaya başlamışlardır.

Bursa yakın zamana kadar tespit edilen eksikliklerini gidererek layık olduğu yeri almaya başlamıştır. Şehrin marka olması adına atılan adımlar gerçekten takdir toplamaktadır. Ancak daha güzel bir Bursa'nın olacağına herkesin inancı tamdır.

Teleferiğin modernizasyonu, Nilüfer Deresi Rekreasyon Çalışması, Bursa-Merinos Kültür Parkı İnşaatı, Emirsultan Kentsel Tasarım ve Meydan Düzenlemesi Yapım Restorasyon Uygulama İşi, Raylı Sistemle Rahat Ulaşım Çalışmaları, Osmangazi Orhangazi ve Murat Hüdavendigar Türbeleri Restorasyonu ve Çevre Düzenlemeleri, Yeşil Türbenin Restorasyonu, 3. Bin Yılda Yaşayan Osmanlı Köyü- Cumalıkızık Projesi, Göl, Kültür, Balıkçılık ve Kuş Gözlemciliği Turizminde AB Modeli Projesi, Müzeler Kenti Bursa, Taşınmaz Tarih ve Kültür Envanteri, Misi Koruma Yaşatma Projesi, “Sanatta Bursa Buluşmaları” Kültür Kenti Bursa’da Sürekli Uluslararası Etkinlikler, Uluslararası Aşıklar ve Şairler Şöleni, Tarihi Başkent Bursa’ya Yolculuk, Avrupa Gönüllü Hizmeti (AGH) Projesi “Cooperation over the borders”, Bursa’ya Özgü Hediyelik Eşya ve Promosyon Malzemelerinin Üretilmesi ve pazarlanması, Türkiye’deki ve Yurtdışındaki Fuarlarda Bursa Tanıtım Stantları Oluşturulması, Beyaz Zambak Projesi (Restoran, fast food ve pastanelerde hijyen standartlarının arttırılması ve tüketicilere kaliteli hizmet sunulması), Marka Kentin Özel Turistleri Projesi (Kente gelen turistlere kolaylık sağlamak amacıyla ulaşım için Bursakart uygulaması ve kent girişlerinde, kentin turistik mekanlarında turist bilgi büroları oluşturulması), Bursa Kültür ve İnanç Turizmi Rehber Eğitimi Projesi, Profesyonel Kent Rehberi Yetiştirilmesi gibi gerçekleştirilmiş ve gerçekleştirilmesi planlanan projelerle Bursa marka şehir olmak yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. 
Gerçekleştirilen projeler şehrin markalaşmasının yanında vatandaşların hayatını da kolaylaştırmaktadır. Avrupa'da ve Asya'da şehirlerin önemli noktalarına konuşlandırılan planlanan tramvayların Bursa sokaklarını şenlendirmesi İstanbul'daki tramvay uygulamasından örnek alındığını düşündüren "Nostaljik Tramvay Projesi" nin uygulamaya geçirilmesi  şehrin turizm ve tanıtım adına  attığı ciddi bir adımdır.  

Çağımızın ihtiyaçlarına göre yeniden dizayn edilen Bursa Otobüs Terminali'nde hava alanlarında görmeye alışık olduğumuz, seferlerin durumunu belirten tabelaların yerleştirilmesi, bu tabelaların yolcuların bulundukları her konumdan görebileceği alanlara yerleştirilmesi takdire şayan bir değişim örneğidir. 

Şehrin uzun dönemdir ihtiyacı olan stadyumun ise inşaatının devam ediyor olması da marka şehir olma Bursa'nın atmış olduğu güzel adımlardan birisi olarak görülebilir.
Marka şehir olmanın en önemli unsuru yaşayanların ya da ziyaretçileri (turistlerin) yaşam koşullarını iyileştirmektir. Uzun bir süredir dile getiren üniversiteye kadar raylı sistemin götürülmesi talebi de nihayete ermiş bulunmaktadır. Sürekli gelişen ve sakinlerini memnun eden bir şehir olarak marka olma yolunda hız kazanan bir Bursa'nın olması sevindirici bir olaydır.

Marka şehir olmak bir dönemlik bir olay değildir. Marka ömür boyunca sahip çıkılması bir değer, bir yaşam biçimidir. "Marka şehir olduk" cümlesi tamamen yalandır.  Sürekli değişen teknolojinin mevcut olduğu günümüz dünyasında değişimi yakalamak adına atılması gereken adımlar ve yakalanması gereken bir değişim süreci bulunmaktadır. Bununla beraber şehrin benliğini ifade eden kültürel yapıların korunması ve geleceğe aktarılması başlı başına bir süreçtir. Marka şehir olma adına süreçte söz sahibi olan kişi, kurum ve kuruluşların "doyumsuzluk" içerisinde olması gerekmektedir. Hepimizin bildiği içecek firmasının kışın bile tanıtım, reklam adına harcadığı milyon dolarlardan anlaşılması gereken de budur. Marka şehir anlayışında Bursa'nın uygun adım yolculuğunda başarılar dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Son 1 Yılın Popüler Yayınları