Pazarlamayı tanıdıkça birçok açıdan yeni fırsatları görmemize yardımcı olan bir alan olduğuna şahit oluyoruz. Mal ve hizmet pazarlaması ile başlayan süreç zaman içerisinde oldukça zenginleşmiş, ticari olmayan yapılar içerisinde de yerini almıştır.
Artık yeni bir dönem başlamış, politik sistemler de pazarlama ile gelecekteki yönlerini belirleme ve bunun için gerekli olan rotayı pazarlamadan yardım alarak çizmek gerekmiştir.
Tarihsel olarak çok eski dönemlerle ilişkilendirilse de gerçek anlamda uygulamaları 1930’lu yılların ABD’sinde başlamış, 1960’lı yıllarda yine bu ülkede kurumsal nitelik kazanmış olan politik pazarlama günümüzde hakkında en çok araştırma yapılan alanlardan biridir. Buna sebep olarak dünya ülkelerinin çoğunluğunun demokrasi ile ya da demokrasiye geçiş çabaları içerisindeki ülkeler olduğunu düşünürsek, konunun önem derecesinin azalacağından bahsetmek zor olacaktır.
Bu çalışmanın amacı ise; Seçmenlerini müşteri olarak gören, dolayısı ile geri kalan süreci pazarlama dinamikleri üzerinden sürdürmeye çalışan bu anlayış biçimini yakından tanımak, içerik bakımından kısaca bir analizini yapmaktır.
Bu çalışma sürecinde pazarlamanın insan yaşamında oynadığı sosyal role daha yakından tanık olma fırsatını yakalamak gerçekten çok heyecan verici bir durumdu. Araştırma sürecinde pazarlamanın politik yaşama olan katkısı, seçmen (müşteri) anlayışının geçirmekte olduğu dönüşüm gelecek hakkında daha umutlu bir yaşam konusunda fikir vermektedir.
Çalışma sürecinde konu ile hakkında yazılan yerli ve yabancı makale, kitap, tez ve araştırma kaynaklarından yararlanılmıştır.
Konunun güncel olması, araştırma sürecini sürekli olarak canlı tutmakta, her geçen gün yeni örnekleri karşımıza çıkarmaktadır.
PAZARLAMANIN SEÇİM KAMPANYALARINDA KULLANILMASI:POLİTİK PAZARLAMA
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder