ÜNİVERSİTEDE EMEĞE SAYGI YA DA EMEK HIRSIZLIĞI


http://www.yensav.com/images/hizmetler/hirsiz-ihbar-sistemleri.jpg
Bir öğrencim, öğrenci kongresinde bildiri sunmak istediğini söyledi. Heyecanlandım. Birinci sınıf öğrencisi olan öğrencim ilk kez topluluk önünde konuşacağını bu nedenle hem bildiri metni hazırlamak hem de hitabet konusunda çok tedirgin olduğunu söyledi.

Öğrencimin 1. sınıf olması zaten beni yeterince mutlu etmişti. Girişimciliğinden dolayı tebrik ettim. Kendisine bu konuda bildiğim kadarıyla yardımcı etmekten mutluluk duyacağımı söyledim. Hitabet konusunda da çeşitli tavsiyelerde bulundum. Aynanın karşısına geçip sunumunu yapmak, jest, mimik, ses tonu, bakışlarını kontrol etmek açısından öz eleştiri yapmak... Sesini sunum sırasında kayıt edip hatalarını, eksiklerini ve iyi olduğu noktaları tespit etmek vb..

Öğrencim bir-iki gün sonra mutlu bir ses tonu ile geldi. Dediklerimi yaptığını ve çok yararlı olduğunu ifade etti. Bildiri konusunu ve yapması gerekenleri netleştirdik. Heyecanını yatıştırması için yapması gereken hususları tekrarladım. Motive edip çalışması için gönderdim..

Herşey olumlu bir seyir halinde iken öğrencim şok olmuş bir şekilde bir mesaj attı.. Çalışması ile alakalı bir konuda uzman görüşünü almak için bildiri metnini verdiği hocası 18 Mart gibi kutsal bir günde bildiriyi biraz değiştirerek kendi ismiyle bir web sayfasında yayınlamıştı..

Öğrenci "hoca" gibi kutsal gördüğü bir kişiden "hırsızlık" gibi adi bir fiili görmenin şaşkınlığını mı yaşasındı.. Yoksa emeğinin sahiplenilmesi ve kongre için çabalarının boşa gittiğine mi hayıflansındı... Yoksa üniversitede öğretim üyesine güvenemeyecek de kime güvenecekti?

İlgili hocamız bu konuda öğrencimizden özür dilemezde adını da yazarak burada ilan edeceğim. İlgili web sayfasına da gerekli delillerini göndererek çalıntı yazının kaldırılmasını rica edeceğim.

ÖSYM'nin sınav kalemlerinde yazdığı gibi "Emeğiniz emanetimizdir" sözünün tecellisi olması gereken üniversitelerimizde bu tür bir anlayışın bulunması konusunda büyük bir teesür içerisindeyim. Keşke olmasaydı.. Keşke öğrencinin emek emek hocalarıyla hazırladığı bir çalışmayı katkısı olmadığı halde yayınlamasaydı hoca..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."