IGOR ANSOFF & Stratejik Yönetim


Stratejik planlama ve stratejik yönetim kavramlarının yönetim bilimi içerisinde gelişmesinde öncülük yapan kişilerin başında Igor Ansoff gelmektedir. Igor Ansoff’un stratejik yönetim üzerine klasik eseri olan Şirket Stratejisi (Corporate Strategy) 1965 yılında yayınlandı. Ansoff bu eserinde Stratejik Başarı Paradigması kavramını geliştirdi. Ansoff bu eserinden sonra 1979 yılında Stratejik Yönetim (Strategic Management) başlığını taşıyan bir başka eserini yayınladı. Ansoff’un stratejik yönetim alanında yayınlanan son kitabı ise Stratejik Yönetimin Uygulanması (Implementing Strategic Management) başlığını taşıyor.

Ansoff, stratejik yönetim alanında uygun stratejilerin belirlenmesinde geliştirdiği bir matris ile de tanınıyor. Ansoff Matrisi olarak adlandırılan strateji modelinde, Igor Ansoff ürün ve pazar yapısının analiz edilerek duruma göre şu dört stratejinin uygulanmasını önermektedir:



1. Pazar geliştirme stratejisi,

2. Ürün çeşitlendirme stratejisi,

3. Pazara yerleşme stratejisi,

4. Ürün geliştirme stratejisi

Kaynak:
Coşkun Can Aktan, Yönetimde Rönesans ve Kalite Devrimi, Ankara: TOSYÖV Yayınları, 2000.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."