Bir Nurettin Topçu Hatırası: “Ben buraya ücret için gelmiyorum, ibadet için geliyorum”


Bir Nurettin Topçu Hatırası: “Ben buraya ücret için gelmiyorum, ibadet için geliyorum” 

Nurettin Topçu’yla ilgili küçük bir hatıra aktarayım. Belki bahsettiğim eksiklik daha iyi görünür.

Topçu, İstanbul İmam-Hatip’te felsefe dersi veriyor. Okulun müdürü Mahir İz.

Nurettin Bey, muhasebede biriken ders ücretlerini almıyor. Mahir Bey, gidip muhasebeden ücretini almasını söylüyor.

“Ben buraya ücret için gelmiyorum, ibadet için geliyorum” diyor Topçu.

Mahir Bey:

“Hocam tahakkuk ettirilmiş, kadının zimmetinde duruyor. Sen imzala biz fakirlere veririz.”

Nurettin Topçu:

“O parayı zimmetime geçirdikten sonra ister harcamışım, ister fakire vermişim, bir şey değişmez.”

Topçu, İstanbul İmam-Hatip’te dört sene ücretsiz ders veriyor.

Böyle bir hassasiyet, eğer bugün yürürlükte ise, yaşıyorsa, dediklerimin bir kısmından sarf-ı nazar edebilirim.

Kaynak:
http://www.karar.com/yazarlar/yusuf-ziya-comert/neyimiz-eksik-8012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."