Japon Antropolog Kalyo Yasuo Türk Dizileri Hakkında...




Japon Antropolog Kalyo Yasuo Türk Dizileri Hakkında...

Son günlerde Türk dizileri hakkındaki ifadeleri ile paylaşılan "Japon antropolog Kalyo Yasuo" ismine Google Scholar gibi yerlerde rastlamadım. Sanırım bir Türk arkadaşın hayal gücü...

İnternette yapılan paylaşımları, kullanıcılar kaynağını sorgulamadan "kopyala-yapıştır" yaptıklarında bazen vahim, bazen de komik durumlara düşebiliyorlar. Bazen farkında olmadan kötülüğün yayılmasına aracı olurlarken, bazen de bilimsel bir gerçekliği olmayan "kurgu" olayları bilimsel gerçekmiş gibi paylaşma komikliğine düşebiliyorlar. 

Japon antropolog konusunda ise durum biraz farklı... Türk dizilerinin, Türk örf ve adetleri ile çelişkili senaryolar barındırmasından şikayetçi olan ifadeleri sanki bir Japon antropoloğun bir tespiti imiş gibi paylaşmış bir vatandaşımız. Belki bir sosyal deney yapıyor, belki de sadece sözleri dikkate alınsın istiyor...



İnternetten yaptığım araştırmada Kalyo Yasuo diye bir isme rastlamadım. Bu konunun popüler olması ise 27 Ocak 2019 tarihi ile başlıyor. Sanırım ilk paylaşım o tarihlerde... Türk örf ve adetlerinin yayınlarımızda ağırlıklı olması talebi yerinde bir talep olabilir ama her konuda Amerikan, İngiliz, İsviçreli ya da Japon bir bilim insanının ismini kullanarak bir meşruiyet aranması biraz sorunlu gibi... 

9 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum bende farketmiştim cümle çok anlamlıydı dedim adamı da bir arastirayim ama karşıma videolardan başka bir şey gelmedi. Bundan 2 hafta öncesine kadar bu yazı ve sözde bilim adamı ile karşılaşmıştım ve şimdi twitter da da karşılaştım.

    YanıtlaSil
  2. Bende arastirdim ama bulamadim tabiki. Ama bu yine de bir gercegi degistirmiyor. Gercekten hakli bir tespit her kim yazdiysa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazan bizden bir vatandaş. Yanlış olan, meşruiyet için illa bir Japon bilim adamı türetmek.)

      Sil
  3. tespit doğru ama adam yok ben de bulamadım belki yazılışı farklıdı falan ama yok işte :D

    YanıtlaSil
  4. Japon-İngiliz-Fransız vs. Acı gerçekler. Bir kaç kanal harici hangi kanal, olmayan Avrupa kültürünü empoze etmeye çalışmıyor. Uyanmalı uyanmalı uyanmalı geç olmadan.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanal 7'ye ayıp etmeyelim. O, Hint dizileri yayınlıyor.)

      Sil
  5. Sanırım, kendisi bir oyun karakteri

    YanıtlaSil

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

Tez Yazımı ve Atıfların Önemi

Tez Yazımı ve Atıfların Önemi Marta Estruch'un Sunumu için  TIKLAYINIZ Prof. Dr. Tülay İlhan Nas'ın Sunumu için  TIKLAYINIZ Derya So...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."