Mustafa Özel ile Romanbilim Okumaları (1): Roman Diliyle İktisat



Mustafa Özel ile Romanbilim Okumaları (1): 
Roman Diliyle İktisat

"Bilim soneki, düşünceye itibar kazandırıyorsa ve Marx, Weber ve Durkheim'ın eserlerine toplumbilim diyorsak; Balzac, Dickens ve Tanpınar'ın yazdıklarına romanbilim demeliyiz" ifadelerinden hareketle yaklaşık on yıldır romanlara farklı bir bakışla yaklaşan Mustafa Özel'in roman ile bağlantılı olarak iki eserinin daha yayına hazır olduğu bilgisine sosyal medyadan ulaştım. 

Romanlarla alakaları TV programları, yazıları ve konferanslarının önemli bir kısmını takip etsem de henüz arzu ettiğim şekilde konuya odaklanamadım. "Roman diliyle iktisat" başlıklı eserinden başlayarak romanbilim yolculuğunun götüreceği istikamet için ilk adımı atmış oldu. "Bireyin hayatı romanda, toplumun hayatı toplumbilimde dillenir" diyen Mustafa Özel'in yazılarından elde ettiğim izlenimleri de fırsat buldukça buradan paylaşmayı düşünüyorum. 

Vira Bismillah...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."