Kaçırılan Bir Seminer: "Bilimde '-mış gibi' Yapmak: Törensel Görgülcülük"


  

 Kaçırılan Bir Seminer: "Bilimde '-mış gibi' Yapmak: Törensel Görgülcülük" 

30. Yönetim ve Organizasyon Kongresi kapsamında gerçekleştirilen seminerlerin hepsi kıymetli olsa da Şükrü Özen hocamızın  "Bilimde '-mış gibi' Yapmak: Törensel Görgülcülük" başlıklı semineri bir adım öne geçiyor. 

"Bu seminerde, bir akademik üretim biçimi olarak törensel görgülcülüğün ne olduğu ve olmadığı, nitelikli ve kusurlu araştırma türlerinden farkının ne olduğu, neden ve nasıl oluştuğu ve nasıl aşılabileceği ele alınacaktır. Seminerde ayrıca, çevre ülkelerde araştırma türleri üzerine geliştirilen bir kuramsal çerçeve paylaşılacaktır." ifadeleri ile tanıtımı yapılan semineri kaçıranlar için "Türkiye’deki Örgütler/Yönetim Araştırmalarında Törensel Görgülcülük Sorunu” başlıklı makalesine(BKZ) göz atmak bir teselli olacaktır. 



Özen, Ş. (2002). Türkiye’deki örgütler/yönetim araştırmalarında törensel görgülcülük sorunu. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 5-31.

AYRICA BKZ:
Özen, Ş. (2000). Türk yönetim/organizasyon yazınında yöntem sorunu: Kongre bildirileri üzerine bir inceleme. DAÜ Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 89-118. 

EK HABER:


İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şükrü Özen ise “Bilimde –mış Gibi Yapmak; Törensel Görgülcülük” konulu bir sunum yaptı. Prof. Dr. Özen sunumunda, “Bir akademik üretim biçimi olarak törensel görgülcülük nedir?”, “Nitelikli ve kusurlu araştırma türlerinden farkı nedir?”, “Neden ve nasıl oluştu?”, “Nasıl aşılabilir?” konularına değindi.

Törensel görgülcülüğü, özgün bir araştırma sorusuna ve araştırma modeline dayanmadan baskın pozitivist araştırma anlayışının şekil şartlarına uyarak görgül araştırma yapma ve raporlama anlayışı olarak tanımlayan Prof. Dr. Özen, törensel görgülcü çalışmanın özelliklerini şu şekilde açıkladı: “Şeklen bilimsel esermiş gibi görünür, bir makalede olması gereken problem tanımı, literatür, araştırma modeli, hipotezler, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerini içerir. Gelişmiş çok değişkenli analiz yöntemleri sıklıkla kullanılır.”

Kaynak: 

https://w3.sdu.edu.tr/haber/10910/yonetim-ve-organizasyon-kongresi-yonorg-sdu-ev-sahipliginde-basladi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."