BİLİMSEL DEĞERLENDİRME ETİĞİ


    BİLİMSEL DEĞERLENDİRME ETİĞİ   

Yayın değerlendirmeleri, akademik yükseltmeler, bilirkişilikler, sınav jürileri ve dergi hakemliklerinde gözetilmesi gereken temel etik değer ve ilkeler vardır: 

Bu çerçevede öğretim elemanı/üyesi;

 (a) Bağımsız ve tarafsız davranır, 
(b) Dürüst davranmak, doğruyu söylemek, gizlilik ilkesine riayet etmede hassasiyet gösterir, 
(c) Eşitlik ilkesine uygun hareket eder, 
(ç) Ön yargılı davranmaz, tutarlı hareket eder, bilimsel değerlendirmelerde tanımlayıcı, net ve açık olur, 
(d) Kendine verilen değerlendirme süresine uyar; değerlendirme süreçlerinde sadece eleştiri yapmaz, yapıcı geri bildirim ve önerilerde bulunur, 
(e) Hakemlik görevlerini esinlenmeler, fikir hırsızlıkları yaparak kötüye kullanmaz; haksız çıkar sağlamaz, 
(f) Bilimsel gereklilikler dışında bir makalenin yayınını engellemez ya da geciktirmez
(g) Hakem belirlemelerinde bilimsel gereklerin dışına çıkmaz, alanla ilgili çalışanların hakem olarak belirlenmesine özen gösterir, 
(h) Alanı dışındaki değerlendirme taleplerini reddeder. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Son 1 Yılın Popüler Yayınları