Öğretim Elemanlarının/Üyelerinin Eğitim ve Öğretim Sürecindeki Sorumlulukları
Öğretim elemanlarının/üyelerinin eğitim-öğretim sürecinde uymakla yükümlü oldukları etik değer
ve ilkeler vardır.
Bu çerçevede öğretim elemanı/üyesi;
(a) Derslerini, yetkili kurulların onayladığı program içeriğine uygun olarak verir,
(b) Engelli öğrencilere ilgili yasaların gerektirdiği destek ve yardımı sağlar,
(c) Ders programında belirlenen yer ve zamanda dersinde bulunur,
(ç) Verdiği tüm dersler için yazılı bir ders planı hazırlar ve bu ders planını ilk dersten
itibaren her öğrencinin erişimine açar.
Bir ders planında yer alması gereken bilgiler şunlardır:(aa) Ders hakkında genel bilgiler (ders kodu ve adı, ön koşullar, haftalık çalışma planı, öğretim elemanının adı, oda numarası, telefon numarası, e-mail adresi vb.)(bb) Bölüm ve birim tarafından daha önce kabul edilmiş ders amaçları,(cc) Öğretim yöntemleri (anlatım, tartışma, laboratuvar çalışması vb.),(çç) Ders için gerekli materyaller (kitaplar, broşürler, kütüphane kaynakları vb.)(dd) Dersin içeriğini oluşturan ana ve yan konular,(ee) Ders için gerekli okuma, yazma ödevleri ya da sözlü çalışmalar ve bunların tahmini tarihleri,(ff) Öğrencinin akademik başarısını değerlendirmede kullanılacak yöntem ve ölçütler,(gg) Akademik dürüstlüğe aykırı davranışlarla ilgili açıklamalar,(hh) Öğretim elemanının/üyesinin görüşme saatleri,
(d) İlgili yasalar gereğince öğrencilerin derslerden aldıkları notları, mahkeme kararı ve
öğrencinin yazılı izni olmadıkça açıklayamaz. Öğrencilerin notları eğitsel ve yasal
gereklilikler açısından yalnızca üniversite yönetimi, öğretim elemanı ve ilgili personel
tarafından görülebilir.
(e) Yetkili makamlardan izin almaksızın veya geçerli mazereti olmaksızın ders ya da
üniversite ile ilgili görevlerinde devamsızlık yapamaz.
Öğretim Elemanlarının/Üyelerinin Öğrencilere Karşı Yükümlülükleri
Bir öğretici olarak öğretim elemanları/üyeleri, öğrencilere saygı duyar; entelektüel bir yol
gösterici ve danışman olarak bu rollerine tam bir bağlılık gösterir.
Bu çerçevede öğretim
elemanları/üyeleri;
(a) Öğrencileri araştırma ve öğrenmeye teşvik eden ve cesaretlendiren bir ortam
yaratır,
(b) Öğrencileri mesleğin ya da disiplinin temel değer ve ilkelerini öğrenmeye, fikirlerini
serbestçe ifade etmeğe ve bağımsız düşünmeğe teşvik eder,
(c) Her dersin/programın öğrenme çıktılarını açık hale getirir, dersin gerekliliklerini ve
başarı ölçütlerini belirler,
(ç) Öğrencilerin çalışmalarını ve performanslarını adil-tarafsız ve dürüst olarak
değerlendirir, değerlendirmeleriyle öğrencilerin öğrenmelerine katkı sağlar, zamanında
ve yapıcı geri bildirimler verir,
(d) Öğrencilerin çalışmalarını ve sınavlarını zamanında değerlendirir ve duyurur,
(e) Öğrencilerin öğrenme özgürlüklerini korur, öğrenme haklarına zarar verecek
uygulamalara izin vermez,
(f) Öğrencilerin derslerle ilgili değerlendirmelerini dikkate alır,
(g) Yasal olarak açıklanması gerekenler dışında, öğrencilerin özel-kişisel bilgilerine
saygı gösterir, bu bilgileri gizli tutar,
(h) Öğrencilere, öğretim sürecinde, diğer çalışmalarda ya da kamu hizmetlerinde
taşımaları gereken mesleki ve entelektüel yükümlülüklerini bildirir,
(ı) Kişisel çıkarları için öğrencilerini istismar etmez ya da ortaklaşa hazırlanan bir
çalışmayı öğrencilerin katkılarını belirtmeden sunmaz,
(i) Öğrencilere referans olurken adil ve nesnel davranır,
(j) Öğrencilerle arasında, mesleki profesyonellik sınırlarını aşacak ölçüde kişisel yakınlık
ve ilişkilere izin vermez,
(k) Her türlü tacizin hiçbir biçimde kabul edilemez olduğunu bilir ve buna göre
davranır,
(l) Öğretim verdiği alanda, öğrencilerin güncel ve kaliteli eğitim alabilmesi için
araştırmalar yaparak uzmanlığını sürekli geliştirir,
(m) Öğrencilerin farklı yeteneklere ve özelliklere sahip olduklarını kabul eder ve her bir
öğrencinin entelektüel ve kişisel gelişimine katkı sunmaya çalışır,
(n) Hassas konulara değinirken öğrencilerin duygu ve düşüncelerine saygı duyar,
(o) Öğrencilerin yüksek mesleki etik değerlerle yetişmeleri ve çok yönlü gelişmeleri için
onlara davranışları ile örnek olur,
(ö) Öğrencilerin birbirlerine ve öğretim elemanlarına karşı saygı duymalarını teşvik
eder,
(p) Öğrencileri, öğrenmelerine engel olacak ya da sağlıklarına ve güvenliklerine zararlı
olan ortamlardan korumaya özen gösterir,
(r) Öğrencilerden herhangi bir ikramı veya hediyeyi kabul etmez.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder