EĞİTİM VE ÖĞRETİM ETİĞİ




    EĞİTİM VE ÖĞRETİM ETİĞİ    

Öğretim Elemanlarının/Üyelerinin Eğitim ve Öğretim Sürecindeki Sorumlulukları

Öğretim elemanlarının/üyelerinin eğitim-öğretim sürecinde uymakla yükümlü oldukları etik değer ve ilkeler vardır. 

Bu çerçevede öğretim elemanı/üyesi; 

(a) Derslerini, yetkili kurulların onayladığı program içeriğine uygun olarak verir, 
(b) Engelli öğrencilere ilgili yasaların gerektirdiği destek ve yardımı sağlar, 
(c) Ders programında belirlenen yer ve zamanda dersinde bulunur, 
(ç) Verdiği tüm dersler için yazılı bir ders planı hazırlar ve bu ders planını ilk dersten itibaren her öğrencinin erişimine açar. 

Bir ders planında yer alması gereken bilgiler şunlardır: 

(aa) Ders hakkında genel bilgiler (ders kodu ve adı, ön koşullar, haftalık çalışma planı, öğretim elemanının adı, oda numarası, telefon numarası, e-mail adresi vb.) 
(bb) Bölüm ve birim tarafından daha önce kabul edilmiş ders amaçları, 
(cc) Öğretim yöntemleri (anlatım, tartışma, laboratuvar çalışması vb.), 
(çç) Ders için gerekli materyaller (kitaplar, broşürler, kütüphane kaynakları vb.) 
(dd) Dersin içeriğini oluşturan ana ve yan konular, 
(ee) Ders için gerekli okuma, yazma ödevleri ya da sözlü çalışmalar ve bunların tahmini tarihleri, 
(ff) Öğrencinin akademik başarısını değerlendirmede kullanılacak yöntem ve ölçütler, 
(gg) Akademik dürüstlüğe aykırı davranışlarla ilgili açıklamalar, 
(hh) Öğretim elemanının/üyesinin görüşme saatleri, 

(d) İlgili yasalar gereğince öğrencilerin derslerden aldıkları notları, mahkeme kararı ve öğrencinin yazılı izni olmadıkça açıklayamaz. Öğrencilerin notları eğitsel ve yasal gereklilikler açısından yalnızca üniversite yönetimi, öğretim elemanı ve ilgili personel tarafından görülebilir. 

(e) Yetkili makamlardan izin almaksızın veya geçerli mazereti olmaksızın ders ya da üniversite ile ilgili görevlerinde devamsızlık yapamaz. 



Öğretim Elemanlarının/Üyelerinin Öğrencilere Karşı Yükümlülükleri 

Bir öğretici olarak öğretim elemanları/üyeleri, öğrencilere saygı duyar; entelektüel bir yol gösterici ve danışman olarak bu rollerine tam bir bağlılık gösterir. 

Bu çerçevede öğretim elemanları/üyeleri; 

(a) Öğrencileri araştırma ve öğrenmeye teşvik eden ve cesaretlendiren bir ortam yaratır, 
(b) Öğrencileri mesleğin ya da disiplinin temel değer ve ilkelerini öğrenmeye, fikirlerini serbestçe ifade etmeğe ve bağımsız düşünmeğe teşvik eder, 
(c) Her dersin/programın öğrenme çıktılarını açık hale getirir, dersin gerekliliklerini ve başarı ölçütlerini belirler, 
(ç) Öğrencilerin çalışmalarını ve performanslarını adil-tarafsız ve dürüst olarak değerlendirir, değerlendirmeleriyle öğrencilerin öğrenmelerine katkı sağlar, zamanında ve yapıcı geri bildirimler verir, 
(d) Öğrencilerin çalışmalarını ve sınavlarını zamanında değerlendirir ve duyurur, 
(e) Öğrencilerin öğrenme özgürlüklerini korur, öğrenme haklarına zarar verecek uygulamalara izin vermez, 
(f) Öğrencilerin derslerle ilgili değerlendirmelerini dikkate alır, 
(g) Yasal olarak açıklanması gerekenler dışında, öğrencilerin özel-kişisel bilgilerine saygı gösterir, bu bilgileri gizli tutar, 
(h) Öğrencilere, öğretim sürecinde, diğer çalışmalarda ya da kamu hizmetlerinde taşımaları gereken mesleki ve entelektüel yükümlülüklerini bildirir, 
(ı) Kişisel çıkarları için öğrencilerini istismar etmez ya da ortaklaşa hazırlanan bir çalışmayı öğrencilerin katkılarını belirtmeden sunmaz, 
(i) Öğrencilere referans olurken adil ve nesnel davranır, 
(j) Öğrencilerle arasında, mesleki profesyonellik sınırlarını aşacak ölçüde kişisel yakınlık ve ilişkilere izin vermez, 
(k) Her türlü tacizin hiçbir biçimde kabul edilemez olduğunu bilir ve buna göre davranır, 
(l) Öğretim verdiği alanda, öğrencilerin güncel ve kaliteli eğitim alabilmesi için araştırmalar yaparak uzmanlığını sürekli geliştirir, 
(m) Öğrencilerin farklı yeteneklere ve özelliklere sahip olduklarını kabul eder ve her bir öğrencinin entelektüel ve kişisel gelişimine katkı sunmaya çalışır, 
(n) Hassas konulara değinirken öğrencilerin duygu ve düşüncelerine saygı duyar, 
(o) Öğrencilerin yüksek mesleki etik değerlerle yetişmeleri ve çok yönlü gelişmeleri için onlara davranışları ile örnek olur, 
(ö) Öğrencilerin birbirlerine ve öğretim elemanlarına karşı saygı duymalarını teşvik eder, 
(p) Öğrencileri, öğrenmelerine engel olacak ya da sağlıklarına ve güvenliklerine zararlı olan ortamlardan korumaya özen gösterir, 
(r) Öğrencilerden herhangi bir ikramı veya hediyeyi kabul etmez.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."