İç Lojistik & Dış Lojistik


İç Lojistik: Bu tür faaliyetler genel anlamda firmanın üretim yapabilmek için gerekli olan girdileri elde etmesi, dağıtılması ve yönetmesiyle ilgilidir. Hammadde ve malzeme alma ve depolama, bunların fiziki olarak dağıtılması stok kontrol, nakliye vb. faaliyetleri içerir. Bu faaliyetler firmanın maliyetlerini azaltıp gelirini artırabilecek faaliyetlerdir. Dolayısıyla firmanın değer yaratmasına katkıda bulunur. 

Dış Lojisitik: Üretilen ürünleri bir araya getirme, depolama ve müşterilere dağıtma ile ilgili faaliyetleri içerir. Bir anlamda ürünlerin üretiminden sonra son tüketiciye ulaşana kadar yapılan faaliyetlerdir. Depolama, dağıtım, sipariş süreçleri vb. bu kapsamda değerlendirilebilir. Bu faaliyetler, müşterinin ürüne verdiği değeri artırabilecek faaliyetlerdir. Örneğin, sipariş edilen ürünün zamanında teslimatı ürünün değerini artırabilir.

Kaynak: Naktiyok, A., Stratejik Yönetim, S: 15-16, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."