İç Lojistik: Bu tür faaliyetler genel anlamda firmanın üretim yapabilmek için gerekli olan girdileri elde etmesi, dağıtılması ve yönetmesiyle ilgilidir. Hammadde ve malzeme alma ve depolama, bunların fiziki olarak dağıtılması stok kontrol, nakliye vb. faaliyetleri içerir. Bu faaliyetler firmanın maliyetlerini azaltıp gelirini artırabilecek faaliyetlerdir. Dolayısıyla firmanın değer yaratmasına katkıda bulunur.
Dış Lojisitik: Üretilen ürünleri bir araya getirme, depolama ve müşterilere dağıtma ile ilgili faaliyetleri içerir. Bir anlamda ürünlerin üretiminden sonra son tüketiciye ulaşana kadar yapılan faaliyetlerdir. Depolama, dağıtım, sipariş süreçleri vb. bu kapsamda değerlendirilebilir. Bu faaliyetler, müşterinin ürüne verdiği değeri artırabilecek faaliyetlerdir. Örneğin, sipariş edilen ürünün zamanında teslimatı ürünün değerini artırabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder