Rekabet Zekası

Rekabet zekası, endüstrideki gelişmeler ve rakiplerin hareketleri hakkında bilgi toplama, yayma ve analiz etmede sistematik ve ahlaki bir süreçtir. Bu uygulamalar yasal casusluk olarak görülmesine rağmen, çevresel analizde sıkça kullanılmaya başlanan yöntemlerden birisidir.

Firmalar hem gelecek  hakkında tahminde bulunmak, hem de rekabet zekası oluşturmak amacıyla ihtiyaç duydukları bilgiyi çok çeşitli kaynaklardan elde edebilirler. Önemli olan bilgi kirliliği doğurmayacak şekilde yeterli ve zamanında bilgi almaktır. Çok sayıda bilgi kaynağı olmakla beraber bu kaynaklar; danışmanlar, gazeteler, anketler, müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar, internet, ticari yayınlar, bilimsel yayınlar, ilgili kurumun yayınları vb. olarak sayılabilir.

Kaynak: Naktiyok, A., Stratejik Yönetim, S: 18, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Son 1 Yılın Popüler Yayınları