ELEŞTİREL BAKIŞ AÇISI: TÜRKİYE İÇİN BİR LÜKS MÜ YOKSA GEREKLİLİK Mİ?



Ozan Nadir ALAKAVUKLAR

ÖZET

Türkiye’de tarihsel olarak yönetim ve organizasyon çalışmalarının ağırlıklı olarak Amerika 
Birleşik Devletleri (ABD)’inden ithal edildiği düşünüldüğünde (Üsdiken, 1996) Türkiye’de de ABD’ye benzer bir gelişimin gerçekleştiği varsayılabilir. Ancak bir çevre ülkesi olarak Türkiye’de yönetim ve organizasyon alanındaki çalışmaların “insan ilişkileri” ekolünün etkisi altında kaldığı ve alanda ağırlıklı olarak normatif ve pratiğe yönelik çalışmaların görüldüğü ifade edilmektedir. (Üsdiken ve Wasti, 2009). Bu çalışmada geç endüstrileşen bir ülke olan Türkiye’de (Buğra, 1995) bu şekilde gelişmiş bir akademik çevrede neredeyse yok sayılmış olan eleştirel perspektiflerin yeri sorgulanmakta ve bu tür bir yaklaşımın özellikle yönetim ve organizasyon akademisyenlerinin sorumluluğu kapsamında değerlendirilebileceği savunulmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Türkiye, Yönetim ve Organizasyon Çalışmaları, Eleştirel Yönetim Çalışmaları


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

Tez Yazımı ve Atıfların Önemi

Tez Yazımı ve Atıfların Önemi Marta Estruch'un Sunumu için  TIKLAYINIZ Prof. Dr. Tülay İlhan Nas'ın Sunumu için  TIKLAYINIZ Derya So...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."