Kitap Çevirisi: Küçük İşletme: Başarıya Giden Japon Yolu
Yazarlar: D. V. Maslov, E.A. Belokorovin
Çeviren: Muhammet Negiz
«Малый бизнес: японский путь к успеху» автора Д. В. Маслов, Э. А.Белокоровин
Книга представляет собой отчет авторов о результатах обучения по «Президентской программе подготовки управленческих кадров для народного хозяйства РФ» и стажировки в Японии. В книге отражены мировые тенденции развития малого и среднего предпринимательства, описаны принципы построения систем менеджмента качества и разработки стратегий совершенствования бизнеса. Широко представлен опыт ведущих компаний Японии, их подходы и методы повышения конкурентоспособности. Авторы приводят собственный опыт реализации программ улучшения качества на малых предприятиях России. Книга рассчитана на руководителей малых и средних предприятий, молодых предпринимателей, студентов экономических специальностей вузов.
D. V. Maslov ve E.A. Belokorovin tarafından kaleme alınan "Küçük İşletme: Başarıya Giden Japon Yolu" isimli kitap, Rusya Federasyonu ulusal ekonomisi için yönetici kadroların hazırlanması programı ve Japonya'da gerçekleştirilen staj kapsamında elde edilen verilerin bir raporu konumundadır. Kitapta küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin gelişim eğilimleri ortaya konmuş ve kalite yönetim sisteminin oluşturulması ve son olarak da işin mükemmelleştirilmesine yönelik stratejilerin hazırlanması için ilkelerin altı çizilmiştir. Japonya'nın öncü şirketlerinin rekabet edebilirliği artırma konusundaki tecrübeleri , yaklaşımları ve yöntemleri geniş bir şekilde okurların istifadesine sunulmuştur. Yazarlar, kalitenin iyileştirilmesi programının gerçekleştirilmesi konusunda Rus küçük işletmelerinin kendi tecrübesini incelemiştir. Eser, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yöneticilerine, ekonomi-yönetim uzmanlık alanlarında eğitim gören üniversite öğrencilerine hitap etmektedir.
Çeviri devam etmektedir...
Muhammet Negiz
Muhammet Negiz
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM 1.
İŞ KALİTESİ YÖNETİMİ…………………………………………………………….
İŞ KALİTESİ YÖNETİMİ…………………………………………………………….
1.1.Çağdaş girişimciliğin felsefesi……………………………………………
Toplam Kalite Yönetimi, Süreç Yaklaşımı, Product out
ve market in iş modeli, iç müşteri konsepti, Sovyet kalite okulu, Deming’in 14
ilkesi, Hoshin Kanri, memnuniyet aynası
1.2.Müşteri taleplerinin memnuniyeti………………………………………………………..
Kano modeli, sadakat, sürekli müşterilerin sayısını
artırma, müşterilerinin gidişinin sebepleri, ürünün 10 P değerleri, bire bir
pazarlama, veri tabanlı pazarlama, RFM Analizi
1.3.İş Sürecinin Kalite
Optimizasyonu………………………………………………………..
PDCA ve SDCA döngüleri, mükemmelleşme, Kaizen, kalite
çemberleri, 7 basit kalite kontrol yöntemi,: kontrol listesi, katmanlaşma,
Pareto diyagramı, Ishikawa diyagramı, histogram (çubuk grafik), yayılma
diyagramı, Shewhart kontrol kartları
BÖLÜM 2.
İŞ MÜKEMMELLEŞTİRME STRATEJİSİ……………………………………………
İŞ MÜKEMMELLEŞTİRME STRATEJİSİ……………………………………………
2.1.Kalite alanındaki
ödüller…………………………………………………………………………
Deming Ödülü, Malcolm Baldrige Ulusal Kalite Ödülü,
Avrupa Kalite Ödülü, Japon Kalite Ödülü: Kriterler ve model, yarışmanın aşamaları,
Rusya Kalite Ödülü
2.2.Şirketlerin
Özdeğerlemesi………………………………………………………………….
Özdeğerleme için iki yaklaşım, Tito Konti tanısal
özdeğerlendirmesi, Jens Dalgaard ve Jim Clemmer
özdeğerlendirme yöntemleri, işlevsel yönetim değerlendirme modeli: kriterler,
yöntem ve özdeğerlendirme.
2.3.Standart karşılaştırma veya
Benchmarking…………………………………………………
Benchmarking’in tarihsel gelişimi, temel türler,
davranış mekanizması ve benchmarking projelerinin evresi, aralıksız standart
karşılaştırma yöntemi.
BÖLÜM 3.
EDİNİLEN BİLGİ VE TECRÜBENİN RUS İŞLETMELERİNDE UYGULANMASI
EDİNİLEN BİLGİ VE TECRÜBENİN RUS İŞLETMELERİNDE UYGULANMASI
3.1.Morservice isimli ticari firmada yönetim
sistemleri reformu………………………………….
Japon Kalite Ödülü kriterlerine göre yönetim
faaliyetlerinin değerlendirilmesi, yönetimin olgunluk düzeyinin analiz
edilmesi, yönetim sisteminin reformu: organizasyon yapısının optimizasyonu,
IDEF/0’a göre yönetimin karar alma sürecini işlevsel modelleme, işletmede
yönetim karar alma düzeninin standardizasyonu.
3.2.”Solombal” isimli
restoranın iş sürecinin iyileştirilmesi için özdeğerlendirme uygulanması……………………………………………………………………………………………
Yönetimin değerlendirilmesinin işlevsel modeli
temelinde hızlı değerlendirme, özdeğerlendirme sürecine çalışanların ilgisi, öncelikli
iyileştirme alanlarını bulma, yönetim sisteminin iyileştirilmesi için faaliyet
planının hazırlanması, iyileştirme dinamiklerinin analizi
3.3. “Snejok” taksi işletmesinde benchmarking
projesinin hazırlanması ve yürütülmesi……
Benchmarking unsurlarının belirlenmesi, kıyaslanacak
olan işletmenin iş sürecinin analizi, projenin gerçekleştirilmesindeki
kısıtların belirlenmesi, taksi siparişlerinin kabul edilmesi ve işlenmesi sürecinin reformu, müşteri ve
sunulan hizmetlerin kalitesinin artırılmasına odaklı kurumsal kültürün
şekillendirilmesi.
Uygulamalar…………………………………………………………………………………………
Uygulama 1. Japonya’nın küçük ve orta büyüklükteki
kalite alanında lider olan işletmelerinin tecrübesi………………………………………………………………………………………………
Farklı yıllarda Japon Kalite Ödülü’nü almaya hak
kazanmış küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yönetim kalitesini yükseltmek
için gerçekleştirdiği faaliyetlerden uygulama örnekleri.
Uygulama 2. Japon Kalite Ödülü’nün değerlendirme
kategorilerinin içeriği………………….
Japon Kalite Ödülü’nün 6 temel değerlendirme kriteri
ve 23 değerlendirme grubunun içeriği.
Uygulama 3. Japon Kalite Ödülü’nün kriterlerine göre
özdeğerlendirme anketi…………………
Japon Verimlilik ve Sosyo-ekonomik Kalkınma Merkezi
(JPC-SED) uzmanları tarafından Japon Kalite Ödülü kriterleri esas alınarak özdeğerlendirme
için organizasyonun yöneticilerine yöneltilen sorulardan oluşan anket.
Uygulama 4. Yönetim değerlendirmenin işlevsel model
kriterlerinin içeriği……………………..
Japon Kalite Ödülü’nün 5 kriteri ve 23 değerlendirme
grubunun içeriği.
Uygulama 5. Yönetim değerlendirmenin işlevsel modeli
kriterlerine göre hızlı değerlendirme için sorular…………………………………………………………………………………………..
Yönetim değerlendirme işlevsel modelinin 25 değerlendirme
kategorisine uygun olan, yönetim sisteminin öztanılaması için 25 soru.
Uygulama 6. Organizasyon süreçlerinin sınıflandırma
şeması…………………………………
Amerikan Verimlilik
ve Kalite Merkezi’nin (APQC) süreçlerinin Japon Verimlilik ve
Sosyo-ekonomik Kalkınma Merkezi’ni (JPC-SED) yorumlamasına konumlanmış
sınıflandırma şeması.
ÖNSÖZ
Bu kitabı yazma fikri Japonya’da staj yaparken Rusya’da
yaygın bir şöhret kazanan “Rusya
Federasyonu ulusal ekonomisi için yönetici kadroların hazırlanması programı”
çerçevesinde ortaya çıktı. Yükselen
güneş ülkesi henüz 80’lerin ortasında XXI. Asra adım attı ve “Made in Japan” işareti
tüm dünyada yüksek kalitenin ve müşterinin iyi tercihinin sembolü oldu. Ancak, “Japon
Malı” ibaresinin düşük kaliteli ve kötü ürün anlamına geldiği zamanlar da henüz
unutulmadı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder