21. YÜZYIL BECERİLERİ
By
Muhammet Negiz
21. YÜZYIL BECERİLERİ
21. yüzyıl becerileri genel olarak, öğrencilerin bilgi çağında başarılı olabilmeleri için geliştirmeleri gereken üst düzey becerileri ve öğrenme eğilimlerini ifade eder. Bu beceriler 21. yüzyıl toplumunda ve iş hayatında eğitimciler, iş dünyasının liderleri, akademisyenler ve hükümetlere bağlı kurumlar tarafından gerekli görülmektedir.
(1). • Zaman ve koşullar değişiyor. Buna bağlı olarak da gereklilikler ve öncelikler değişim gösteriyor. Çalışanların çoğunun sanayide görev yaptığı zamanlarda anahtar role sahip beceriler ticareti bilmek, yönergeleri takip edebilmek, başkalarıyla iyi geçinebilmek, çok çalışmak ve profesyonel – etkin, hızlı, dürüst ve adil - olmaktı. Okullar bu becerileri kazandırmak için çok çabaladı ve bugün hala bu beceriler öğrenciler için gerekliliğini sürdürüyor
(2). • Bilgi çağında iş sahibi olabilmek için ise öğrenciler ek olarak derinlemesine düşünme, sorunları yaratıcı biçimde çözümleme, takımlar halinde çalışabilme, farklı araçları kullanarak anlaşılabilir biçimde iletişim kurabilme, sürekli değişen teknolojileri öğrenme ve çok büyük bir bilgi yığınıyla başa çıkabilme becerilerini kazanmak durumunda. Dünyanın değişen koşulları öğrencilerin esnek, gerektiğinde insiyatifi ele alabilen, yeni ve işe yarar ürünler ortaya koyabilen bireyler olmalarını gerektiriyor (2).
21. YÜZYIL BECERİLERİ NELERDİR?
• 21. Yüzyıl Öğrenme İşbirliği Platformu, bilgi çağı için gerekli becerileri şöyle listelemektedir (3):
ÖĞRENME ve YENİLİKÇİLİK
Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
Yaratıcılık ve Yenilikçilik
İşbirliği Yapma
İletişim Kurma
DİJİTAL OKURYAZARLIK
Bilgi Okuryazarlığı
Medya Okuryazarlığı
Bilgi Teknolojileri Okuryazarlığı
KARİYER ve YAŞAM
Esneklik ve Uyumluluk
Girişimcilik ve Öz-Yönetim
Toplumsal ve Kültürlerarası Etkileşim
Yaratıcılık ve Güvenilirlik Liderlik ve Sorumluluk
KARŞILAŞTIRMALI BECERİLER
Dünya Ekonomik Forumu ise 2015 ve 2020 yıllarına yönelik olarak gereken becerileri karşılaştırmalı olarak şöyle sıralamaktadır (4):
2015
1. Karmaşık Sorunları Çözme
2. Başkalarıyla Uyum İçinde Hareket Etme
3. İnsan Yönetimi
4. Eleştirel Düşünme
5. Müzakere
6. Kalite Kontrolü
7. Hizmet Sektörüne Uyum
8. Muhakeme ve Karar Verme
9. Etkin Dinleme
10. Yaratıcılık
2020
1. Karmaşık Sorunları Çözme
2. Eleştirel Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İnsan Yönetimi
5. Başkalarıyla Uyum İçinde Hareket Etme
6. Duygusal Zeka
7. Muhakeme ve Karar Verme
8. Hizmet Sektörüne Uyum
9. Müzakere
10. Bilişsel Esneklik
Karşılaştırmalı listelerden de görülebileceği üzere, 2015 yılına ait temel becerilerin önemli bir kısmı gelecekte de önemini sürdürecektir. Bununla birlikte becerilerin önem sıralarının koşullara bağlı olarak değiştiği de görülmektedir. • Öğrencilerin öğrenim hayatlarını sürdürürken gelecekte girecekleri iş dünyası tarafından talep edilecek becerilerin farkında olmaları ve kendilerini bu doğrultuda geliştirmeleri son derece önemlidir. • 21. yüzyılda kazanılması beklenen bütün bu beceriler aslında bir bütün olarak hayat boyu öğrenme kavramıyla yakından ilişkilidir. Öğrencilerin bilgi, beceri ve yetkinliklerini kişisel, yurttaşlıkla ilişkili, sosyal ve/veya istihdama ilişkin bir perspektifte geliştirilmeleri amacıyla hayat boyunca öğrenme faaliyetlerini sürdürmeleri (Avrupa Komisyonu) (5) çağın gerekliliklerine uygun bir yaklaşım olacaktır.
KAYNAKÇA
(1) https://en.wikipedia.org/wiki/21st_century_skills
(2) https://k12.thoughtfullearning.com/FAQ/what-are-21st-century-skills
(3) http://www.p21.org/about-us/p21-framework
(4) https://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students/
(5) http://www.projects.aegee.org/educationunlimited/files/Lifelong_Learning_brief.pdf
*Bu yazı etwinningonline.eba.gov.tr adresinden alınmıştır.
En Popüler Yayınlar
-
Farsça Dersleri- Okuma Parçaları- Farsça Hikayeler Yakında diğer dokümanlar da eklenecektir. FARSÇA METİNLER (PDF) https://drive.g...
-
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ(AUZEF) DERS KİTAPLARI PDF ARŞİVİ AUZEF Sosyoloji ders kitaplarının açık erişimdeki b...
-
POLONYA EKONOMİSİNİN AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞİNDEN 7 YIL SONRASI DURUMUNUN BİR ANALİZİ Yazan: A.Gabarta. Mirovoe i Natsionalnoe Hozyaystvo...
Öne Çıkan Yayın
Tez Yazımı ve Atıfların Önemi
Tez Yazımı ve Atıfların Önemi Marta Estruch'un Sunumu için TIKLAYINIZ Prof. Dr. Tülay İlhan Nas'ın Sunumu için TIKLAYINIZ Derya So...
"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."
SEARCH
LATEST
3-latest-65px
Blog Arşivi
ÖĞRENMEYİ SEVMEK
"Bilgiye sahip olarak doğmuş birisi değilim. Yalnızca öğrenmeyi ve öğretmeyi seviyorum."
Konfüçyüs
"Bilgi, ahlaki hareketten kalan şeydir."
Nurettin Topçu
Konfüçyüs
"Bilgi, ahlaki hareketten kalan şeydir."
Nurettin Topçu
Translate
Son 1 Yılın Popüler Yayınları
-
Farsça Dersleri- Okuma Parçaları- Farsça Hikayeler Yakında diğer dokümanlar da eklenecektir. FARSÇA METİNLER (PDF) https://drive.g...
-
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ(AUZEF) DERS KİTAPLARI PDF ARŞİVİ AUZEF Sosyoloji ders kitaplarının açık erişimdeki b...
-
POLONYA EKONOMİSİNİN AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞİNDEN 7 YIL SONRASI DURUMUNUN BİR ANALİZİ Yazan: A.Gabarta. Mirovoe i Natsionalnoe Hozyaystvo...
-
ETİK TANIMLAR GENEL İLKELER DEĞERLER SORUMLULUKLAR MESLEKTAŞLAR BİLİM ALANI ÜNİVERSİTE TOPLUM ETİK İLKELER BİLİMSEL ARAŞTIRM...
-
ÖĞRENCİ SINAVLAR DUYURULAR DANIŞMANLIK DANIŞMAN ÜNİVERSİTE AÇIK MEKTUP İLGİLİ YAYINLAR YAKINDA YAKINDA YÖNETMELİK Lİ...
-
TEMEL YUNANCA DERSLERİ 1.DERS 1.Konu Her dersin başında “dersin sözcükleri” başlığı altında veril...
-
Arapça Öğrenme Dokümanlarını PDF Olarak İndirebilirsiniz Arapça dilbilgisi kuralları, pdf kitaplar, hikayeler vb. dokümanlar konusunda bu ...
-
Temel Yunanca Dilbilgisi Kitabı (PDF) Temel Yunanca Dilbilgisi, esas olarak Yunancayı yabancı veya ikinci dil olarak öğrenen ve ortalama Yun...
-
HARWOOD ARAŞTIRMALARI Harwood araştırmaları günümüzde de en çok karşılaşılan sıkıntıyı çözmek için yapılan bir araştırmadır. Çalışanlar...
-
DERSLER İŞLETME İŞLETME BİLİMLERİNE GİRİŞ İŞLETMECİLİK TARİHİ İŞLETMECİLİK EĞİTİMİ ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK AİLE İŞLETMELERİ YÖN...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder