PAZARLAMACILARIN 10 TEMEL SOSYAL MEDYA SORUSU


Yazan: Michael A. Stelzner    Türkçeye çeviren: Muhammet Nergiz
          

Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans

685 kişiye yöneltilen sosyal medya ile ilgili cevaplamak istedikleri sorular sorulduğunda on temel soru ortaya çıkmaktadır. Bunlar: 

a-Kullanılacak en iyi taktikler hangileridir olduğu sorusu: Hangi yöntemler kullanıldığında en başarılı sonuçlar elde edilmiştir ve bunların nasıl kullanılabileceği, stratejik ortaklı kurulacağı zaman bunlarla birlikte nasıl bir alanda durulmalı, sosyal medyanın markamızı güçlendirmeye ve müşteriler arasındaki kredibiliteyi yükseltmenin nasıl gerçekleştirilebileceği, bloklar, durum güncellemeler, kısa videolarla müşterilerimizi nasıl mesajımıza dahil edebileceğimiz, sosyal medyanın markalamada doğrudan  sorumluluktan daha etkili olup olmadığı vb..

b-Sosyal medyanın etkililiğini nasıl ölçebileceği sorusu: Kişilerin aklına gelen ikinci soru sosyal medyada yapılan kampanyaların etkili olup olmadığı ve geri dönüşünün ne olacağıdır. Bu sorunun içerisinde başarının nasıl ölçülebileceği, yatırımın üzerine dönüşün nasıl olacağı, hangi ölçülerin delil ve kilometre taşı olarak kullanılabileceği, marka değeri ve yatırımlar üzerindeki etkisinin nasıl ölçülebileceği gibi soruları içerir.

c- Sosyal dengenin nasıl yöneltilebileceği sorusu: sosyal medyada ahlaki çerçevenin nasıl izlenebileceği, nasıl bir sosyal medya kullanımı durumunda “iş” ile “sosyal” dengesinin sağlanacağı vb. sorular cevaplanmaktadır.

d-En iyi site ve araçların hangileri olduğu sorusu: çabalarımızı toplayabileceğimiz sitelerin hangisi, bizim pazarımız için hangi sitelerin en iyisi olduğu, hangi siteleri müşteriler şimdiden 3 ay, 3 yıl izleyecekler vb..

e-En çok kullanılacak uygun zamanın nasıl inşa edilebileceği: Tüketim olmadan nasıl ayak uydurabilinir, sosyal medya pazarlamasını az zaman kullanarak nasıl bütünleştirebiliriz ve otomatik hale getirebiliriz, insanlar binlerce (hatta milyonlarca) takipçileri ile nasıl başa çıkabilmekte sorularını içermektedir.
f- Hedef kitleyi nasıl bulacağı ve nasıl odaklanılması gerektiği sorusu: hedef müşterilere/iş ortaklarına nasıl ulaşılacağı, onları nasıl kendi web sitemize/bloklarımıza yönlendirebileceğimiz, sosyal medya pazarlama araçları hedefi nasıl kendi pazarımız hedef alabilir, bizim ilgilendiklerimizle ilgilenen kişileri en iyi nasıl bulabileceğimiz vb.. soruları içermektedir.

g-Sosyal medya pazarlama çabalarını nasıl somut sonuçlara dönüştürebileceği sorusu: potansiyel kişileri nasıl faaliyete geçirebiliriz, para akışını nasıl meydana getirebiliriz, Twitter, LinkedIn ve Facebook’tan satışa nasıl getirebiliriz, neyin satış ürettiği ve neyin iş ürettiği, sosyal medya pazarlamayı nasıl para olarak çevirebileceğiz vb sorular bu soruna dahildir.

h-Farklı sosyal medya çalışmalarını nasıl akıcı bir biçimde bağlanabileceği sorusu: Bütün bu parçaların nasıl bir strateji içerisinde bir araya getirebilineceği, bütün sosyal medya araçlarını kendi pazarlama çalışmamız için bir araya toplayabilecek araçların olup olmadığı, sosyal medyanın geleneksel medyaya nasıl entegre edilebileceği gibi sorular içermektedir.

i- Sosyal medya pazarlama çalışıyor mu, eğer öyle ise nasıl etkili oluyor sorusu: Sürpriz bir şekilde bu soru onuncu soru. Pazarlamacılar eğer sosyal medyanın gerçekten çalışıp çalışmadığını öğrenmek istiyorlar. Bu konu ile alakalı sorular gerçek başarı hikayelerinin nerede belgelendirildiği, gerçekten çalışıyor mu yoksa sadece deri dönüşü henüz olmamış mükemmel bir fikir mi, soysam medya pazarlamanın nasıl çalıştığını bilen var mı, para nerede şeklindedir. 

İlave sorular ise diğerlerinin değerleri görmelerini be sürece dahil olmalarının nasıl sağlanabileceği, geleceğin nasıl göründüğü, karmaşanın nasıl yönetilebileceği, (sosyal medya) trafiğin ilgisini kendi çalışmalarımıza nasıl yönlendirebileceğimiz, maliyetin etkin olup olmadığı gibi şeklindedir.

Kaynak:
Sosyal Media Marketing Industry Report, Whitepapersource.com, Michael A. Spelzner,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."