ONLİNE OYUN SEKTÖRÜNDE İNOVASYON


http://media1.ntvmsnbc.com/j/NTVMSNBC/Components/ArtAndPhoto-Fronts/Sections-StoryLevel/Teknoloji/Yaz%C4%B1l%C4%B1m%20-%20Oyun/090318-doany-din%C3%A7.widec.jpg 

Online/dijital oyun sektörünün duayeni Mevlüt Dinç Bey ile gerçekleştirdiğim mülakat oldukça verimli geçti. Sektörün önemi, sorunları, potansiyeli ve geleceğine yönelik bilgiler verdi. Kendisine ilgi ve desteklerinden dolayı çok teşekkür ederim. 

Soru ve cevaplardan bir kesit aşağıdaki gibidir:


Online oyun sektöründe ne tür sorunlarla karşılaşmaktasınız?

Online oyun sektörü ile doğrudan etkilenecek bir federasyon işlemiyor. Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF), Gençlik ve Spor Bakanlığımız 25.09.2013 tarihinde almış olduğu kararla birlikte Gelişmekte Olan Sporlar Federasyonu bünyesine alınmıştır.

Sektöre yönelik devlet ve özel sektörün yeterli bir ilgi ve yatırımı yoktur. Federasyon bünyesinde oyunların derecelendirilmesi ve tek elden yönetilmesi; her türlü müdahalelerin uzak tutulması gerekmektedir. Yapılan müdahaleler oyun sektörünü olumsuz etkilemektedir. RTÜK benzeri bir denetim sistemi kurularak gerekli derecelendirmeler yapılabilir. 

Yerel uygulamalar yapılmamaktadır.

Üniversitelerimiz dijital oyun alanında gerekli eğitimi vermiyorlar. Bilgisayar oyunları ve tasarımına yönelik lisans programlarının açılması gerekmektedir.

İnternetin faydalı yönleri ortaya çıkarılarak daha anlamlı kullanım yöntemleri geliştirilmelidir. Pozitif bir araç haline getirilmelidir.


Online oyun sektöründe çalışan kişi sayısı hakkında bilgi verebilir misiniz?
Türkiye'de binlerce kişi dijital oyun sektöründe çalışmaktadır. Özellikle mobil oyun sektöründe 3-4 kişilik çalışan kadrosuna sahip oyun geliştirme şirketleri kurulmaktadır. Yaklaşık 20.000 internet kafede ve diğer iş yerlerinde binlerce kişi bu sektörde faaliyet göstermektedir.


Oyun tasarımı alanında ne kadar kişi faaliyet göstermektedir?
Bu sayı yüzlerce kişiden oluşmaktadır. Oyun yöneticisi olarak (game master) çalışan çok sayıda insan bulunmaktadır.


İşletmelerin inovasyon sürecinde ürün örneklerini online olarak müşterilerine sunmaları ve onların katkıları ile yeni ürünler geliştirmeleri yöntemini (peer production) kullanıyor musunuz?

Oyun yapan ekipler, oyunun beta versiyonunu ile ortaya çıkarlar. Geniş bir oyuncu katılımı ile öneriler doğrultusunda oyunun geliştirilmesi sağlanır. Oyunu tasarlayan kişi ile oynayan kişiler birlikte eksikleri giderirler.

Sektör büyüdükçe yeni oyun fikirlerine imkan tanınmalıdır. Gerekli her türlü destek sağlanmalıdır.
Basit ve popüler oyunların geliştirilmesi teşvik edilmelidir.

Yapmış olduklarımız oyunlarda oyuncular da sürece dahil edilmiştir. Oyuncuların mesajlarına doğrudan geri dönüşüm yapılmıştır. Her türlü iletişim sağlanmıştır.

Bü süreçte gerekli ilerlemenin sağlanması için yükseköğretim kurumları lisans düzeyinde eğitim veren programlar açmalıdır. Ülkemizde üniversitelerin bu sektöre olan ilgisinin artırılması gerekmektedir...

* * *







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."