Amaç & Hedef ve Aralarındaki Fark





AMAÇLAR

Örgütlerin ulaşmak istedikleri sonuçları belirgin olarak ortaya koyan ifadelerdir. Bir anlamda örgütlerin ulaşmak istedikleri sonuçlar ve çabaların odak noktası amaçlarına bakarak anlaşılabilir.
Örgütler amaç belirleme yoluyla karlılık, büyüme, kaynakların etkin kullanımı, verimlilik, imaj, yenilik, performans, toplumsal çıkarları göz önünde bulundurma gibi çeşitli alanlarda ulaşmak istedikleri sonuçları ortaya koyarlar.


HEDEFLER

Örgütler amaçlarını özel hedefler kullanarak ifade edebilirler. Bu nedenle genellikle amaç ve hedef terimleri birbirinin yerine kullanılabilmekte ve karıştırılabilmektedir. Bununla birlikte, hedefler amaçlara göre daha kesin ve ölçülebilir niteliktedir.

Bir anlamda amaçlar sayısal olmayan ve zaman süresi içermeyen daha açık uçlu ifadelerdir. Bun karşın sayısal ve zamansal olarak belirtilen ifadeler genellikle hedeftir.
Örneğin; Karlılıkta artış sağlamak bir amacı ortaya koyarken, firmanın karlılığını geçen yıla oranla %10 artırmak bir hedefi ortaya koyar.



Kaynak: Naktiyok, A., Stratejik Yönetim, S: 17, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları

4 yorum:

  1. Merhabalar, amaçlar ve hedefler arasındaki farkı ararken bu sayfayı buldum. Tam aradığım hap bilgiler. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ilginiz ve nezaketiniz için teşekkür ederim. İyi çalışmalar dilerim.

      Sil
  2. hocam fomo ile ilgili size yönlendiriyorum ancak sayfanızda kaynak bulamıyorum bir sunu vs varda ben mi bulamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Yazı yanlışlıkla silinmiş. Yeşilay'dan alıntı bir yazı vardı. Kaynağı için Bkz: https://www.yesilay.org.tr/tr/haberler/yesilay-uyariyor-hepimiz-fomo-olabiliriz

      Sil

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."