Prof. Dr. Fuat Sezgin: "Okuyan, yazan, düşünen bir millet olmalıyız!"


Prof. Dr. Fuat Sezgin: 'Vakit geçiyor vakit! Zaman geçiyor! Kendine nasıl zaman tanıyabilirsin!' diye kendime kızıyorum. Sonra hemen dinlenmeyi bırakır, kendimi yazmaya zorlarım. Yani okuyan, yazan, düşünen bir millet olmalıyız. Bunu tavsiye ediyorum."

'Vakit geçiyor vakit! Zaman geçiyor! Kendine nasıl zaman tanıyabilirsin!' diye kendime kızıyorum. Sonra hemen dinlenmeyi bırakır, kendimi yazmaya zorlarım. Yani okuyan, yazan, düşünen bir millet olmalıyız. Bunu tavsiye ediyorum." Prof. Dr. Fuat Sezgin

"Şimdi düşününüz siz bir dinin mensubusunuz ve o dinin peygamberi ne diyor: 'İki günü eşit olan insan zarardadır.' Demek ki İslam dini sizden her gün yeni bir şey istiyor." Prof. Dr. Fuat Sezgin

“Bugün Türkler, genelde de Müslümanlar maddeye çok yönelmişler. Maddenin peşinde koşuyorlar, ona ulaşmak için birçok ahlaki prensipleri feda ediyorlar.” Prof. Dr. Fuat Sezgin

Bir genç, sordu: Siz bu zor kitabı yazıyorsunuz,bize neler tavsiye ediyorsunuz? 

Prof. Dr. Fuat Sezgin: 

*Gerçek bir züht.Yani dünyanın nimetlerinden feragat edebilmek! 
*Güzel bir sabır. 
*Allah korkusu...Allah'ın bütün hareketlerimizi kontrol altında tuttuğunu bilme şuurunu tavsiye ederim.

"Onlar nasıl 10. yüzyıldan 16., 17., hatta ve hatta 18. yüzyıla kadar İslam bilimlerinden buldukları bütün müspet bilimleri aldılarsa, biz de şimdi onlardan almalıyız.

Mesela Japonlar, Müslümanlar kadar bilimsel bir geçmişe sahip değilken müthiş şeyler yaptılar fakat biz hala yerimizde sayıyoruz." 
Prof. Dr. Fuat Sezgin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."