27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 18-20 Nisan 2019 Venezia Palace, Kundu Antalya'da gerçekleştirilecek



27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 18-20 Nisan 2019 Venezia Palace, Kundu Antalya'da gerçekleştirilecek
Yönetim ve Organizasyon Ailesinin Değerli Üyeleri,
27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 18-20 Nisan 2019 tarihleri arasında İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Yönetimi ve Organizasyon, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütsel Davranış Anabilim Dallarının ev sahipliğinde Venezia Palace, Kundu Antalya'da gerçekleştirilecektir.
Her yıl farklı bir üniversitemizin ev sahipliğini üstlendiği, kurumsallaşmış yapısı ile ulusal kongreler arasında saygın bir yere sahip kongremiz çok sayıda akademisyenin ufkunu genişletmiş, yeni akademisyenlerin yetişmesine katkıda bulunmuş ve birçok gencimize de akademisyen olma isteği, akademisyenlik ruhu ve disiplini kazandırmıştır. Kongremiz, stratejik yönetim, insan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış, örgüt kuramı ve işletmecilik tarihi alanlarında her yıl çok sayıda değerli çalışma üzerinde tartışma fırsatı oluşturmaktadır. Kongremiz, akademisyenler arasında mesleki bilgi ve birikimini paylaşma olanağı sunmanın yanı sıra akademisyenlere birbirlerini tanıma, farklı üniversitelerden akademisyenlerle ortak eserler üretme olanağı da yaratmaktadır.
17 Nisan 2019'da 'Kongre Çalıştayı' ile başlayacak ve 18-20 Nisan 2019 tarihleri arasında panel ve bildirilerle devam edecek olan ve hep birlikte gerçekleştireceğimiz kongremizde yeniden buluşmaktan büyük mutluluk duyacağımızı belirtmek isteriz.
Farklı kıdem ve ilgi alanlarından akademisyenlerin her yıl farklı bir üniversite ve şehirde buluştuğu ve bir bilim şölenine dönüşen kongremizin, amacına uygun bir şekilde başarıyla gerçekleşmesi dileğiyle...
Prof.Dr.Işıl Mendeş Pekdemir
27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi
Dönem Başkanı

4 Ocak 2019

Genişletilmiş Özet Son Gönderim Tarihi

8 Şubat 2019

Kabul Edilen Bildirilerin İlan Tarihi

1 Mart 2019

Muhan Soysal Ödülleri Son Başvuru Tarihi

17 Nisan 2019

Kongre Çalıştayı

18-20 Nisan 2019

Kongre

ÇALIŞTAYLAR


I. PARALEL OTURUM
10:00 - 13:00 Eğitim Semineri
13:00 - 14:00 Öğle Arası
14:00 - 17:00 Eğitim Semineri
Yönetim Alanında Kavramsal Düşünce ve Nitel Araştırma Yöntemleri
Eğitim Semineri: Prof. Dr. Aykut BERBER
Kavram, teori ve model: Genel bakış
Nitel araştırmadan yararlanma nedenleri
Felsefi varsayımlar (yorumlayıcı ve eleştirel yaklaşımlar) ve kavramsal düşünce
Dönüşlülük (reflexivity) ve bütüncül yaklaşım (holistic approach)
Kronoloji temelli yaklaşım ve örüntü (pattern) ilişkisi
Araştırma sorusu oluşturma aşamasında özgün duruş ve beklenmedik durumlar
Yorumlama ve "yeniden” yorumlama
Nitel araştırmalarda yineleme (iteration) problemi
Örnek olay araştırması
Oluşturmacı gömülü teori (constructivist grounded theory) ve kavramsallaştırma
Veri toplama örnekleri (görüşme, odak grubu görüşmesi, gözlemleme, saha çalışması)
İçerik analizi ve kodlama türleri
Metin kodlama
İmge kodlama
Söylem analizi: Foucault ve Derrida yaklaşımları
Uygulama - 1: Metin kodlama çalışması
Uygulama - 2: Yapılandırılmış görüşme - yapılandırılmamış görüşme karşılaştırması (interaktif çalışma)


II. PARALEL OTURUM
10:00 - 13:00 Eğitim Semineri
13:00 - 14:00 Öğle Arası
14:00 - 17:00 Eğitim Semineri
Nicel Araştırma Yöntemleri Konusunda Tartışmalar
Eğitim Semineri: Doç. Dr. Murat YAŞLIOĞLU
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri birbirleri ile ilişkilidir.
Nicel araştırma yöntemlerine getirilen eleştirilere eleştiriler.
Normal dağılım gerçekte ne demektir? Standardizasyonun önemi nedir? Örneklemin sosyal bilimlerdeki anlamı nedir? İstatistik yanılır mı?
Sosyal bilimlerde çok değişkenli analizler nelerdir? Model ne demektir?
Anlamlılık düzeyi, güven aralığı ve hata kavramları üzerine bir bakış.
Korelasyon ve regresyon analizlerini ne kadar biliyoruz? Generalized Least Squares ve Likelihood kavramlarına bir bakış.
Faktör analizi nedir? Faktör analizi türleri nelerdir? Hangisi ne zaman uygulanmalıdır?
SEM, CFA gerçekten popülerliğini hak ediyor mu?
Yepyeni bir "Eski Toprak": Bayesgil nedir?


III. PARALEL OTURUM
10:00 - 13:00 Eğitim Semineri
13:00 - 14:00 Öğle Arası
14:00 - 17:00 Eğitim Semineri
Akademide Yaşanan Etik Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Eğitim Semineri: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Gökhan Acar
Etik Temel Kavramları Üzerindeki Karmaşa
Etik Teorilerin Bize Anlattıkları
Bilim İnsanı Olmanın Gerektirdiği Sorumluluklar
Kişisel Etik Kodların Düzenlenmesi ve Çalışmalara Yansıtılması
Akademide Yaşanan Etik İkilemler ve Başa Çıkmanın Yolları
Bilimsel Yayınlarda Yaşanan Etik Problemler
Mesleki Etik Kuralların Gelişimine Bireysel Olarak Nasıl Katkıda Bulunabiliriz?

KONGRE SEKRETERYASI

Arş. Gör. Dr. Sevgi Elmas ATAY
0212 473 70 70 Dahili No: 18143
Arş. Gör. Esin Bengü CERAN
0212 473 70 70 Dahili No: 18147
Arş. Gör. Cem Güney ÖZVEREN
0212 473 70 70 Dahili No: 18140
Arş. Grv. Damla KÖROĞLU
0212 473 70 70 Dahili No: 18166
Arş. Gör. Burak KÜLLİ
0212 473 70 70 Dahili No: 18156
Kongreye dair sorularınız için bilimsel@yonorg2019.org adresine e-posta gönderebilirsiniz. Detaylar için linke tıklayınız.
27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı

27. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabını indirmek için linke tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."