Bir Akademisyen ve Güzel Bir Başarı Hikayesi: "Lisans Öğrencileri Makale Yazar Mı?"


Bir Akademisyen ve Güzel Bir Başarı Hikayesi:
"Lisans Öğrencileri Makale Yazar Mı?"

Tolga Yıldız‏ isimli bir hocamızın sosyal medyadan paylaştığı hikayesi akademiye olan umutların süreceğinin bir işaretiydi adeta. Bilimsel araştırma yapmak isteyen lisans öğrencilerinin şevkini kırmak, emeklerini sahiplenmek yerine onlara danışmanlık ve mentorluk yaparak birçok bilimsel etkinliğe katılmalarına, çalışmalarını sunmalarına ve  bu çalışmaların daha sonra da makale olarak basılmasına katkı sağlamış Tolga Hoca... En güzeli ise dergi editörlerinin bile şaşkınlıkla sormasına rağmen öğrencilerinin emeğine saygı duyarak, makalede kendisinin isminin konulmasına engel olmuş... Öğrencileri ise makalenin teşekkür bölümüne bu değerli hocamızın ismini konduruvermişler....

Ben de buradan teşekkür ediyorum hocam... Öğrenci arkadaşların şevkini kırmak yerine, onlara yol gösterdiğin için... Emeklerine saygı duyduğun için... Teşekkür ediyorum...

Hocamızın aktardıkları bununla bitmiyor... Şimdi beraber yeni bir proje üzerinde çalışıyorlarmış... Yolları açık olsun. Günün en değerli hikayesini verdiğiniz için minnettarım...

Buraya kadar karınca kararınca hikayeyi aktarmaya çalıştım. Şimdi de hocamızın kendi dilinden hikeyaye tekrar bakalım: 

Meslektaşlarım Şeyma ve Neslihan’ı sizlerle tanıştırmaktan mutluluk duyarım. Hikayemiz şöyle: Geçen sene onlar lisans üçüncü sınıfın başındayken odama gelip araştırma yapmak istediklerini söylemişlerdi. Bunu isteyen öğrencilerim olur. Seve seve yardım edeceğimi söylerim.

Onlara da öyle dedim. Sonra literatürü çok sıkı okuduklarını gördüm. Saatler süren toplantılar yaptık. Problemlerini ve hipotezlerini kendileri belirlediler. Hatta okudukları makalelerin yazarlarıyla yazıştılar. Gram üşenme, tembellik yoktu.

Kış, yağmur, fırtına demeden okullarda data topladılar. Topladıkları data temizdi. Sonra araştırmalarının raporunu yazdılar. Raporları bir ödev gibi değil, gayet derli topluydu. Bunu yayınlamayı bir düşünün dedim. Düzenleyip dergiye gönderdiler. Sert hakem eleştirileriyle mücadele ettiler. Bu süreçte sadece danışmanlarıydım. Onların yanında durdum, onlara yol gösterdim, anılarımı anlattım, birlikte güldük, düşündük, eğlendik. Kaybedeceğimiz bir şey yoktu. "Lisans öğrencisi tek başına makale mi yayınlar?" dediler. Bana "senin ismin neden yazar değil?" dediler. Danışmanlığın yazarlık hakkı sağlamadığını anlattım. Gerçekten danışmanlık sınırını hiç aşmadım. Araştırmayı bağımsız yaptılar ve yazdılar. Makaleleri kabul edildi ve şimdi onlar son sınıftayken yayınlandı. Daha lisans eğitimleri bitmeden akademik bir dergide yayınlanmış özgün bir araştırma makaleleri ve birçok bilimsel kongrede sunumları oldu. İlk danışmanlık deneyimimi böyle sıra dışı, verimli ve neşeli hale getirdikleri için kendilerine teşekkür ediyorum.


Bugünlerde ortak araştırma projemiz için çalışıyoruz. Ayrıca ikinci sınıftaki başarılı ve hevesli öğrencilerim, ilk araştırma deneyimlerini onların yanında yaşıyorlar. Makalelerine şuradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."