Yeniden Yapılandırma


Yeniden yapılanma 1990’lı yıllarda ortaya çıktığından beri üzerinde en çok durulan ve tartışılan konulardan birisidir. Yeniden yapılanmanın kamu ve özel sektörde birçok uygulamaları bulunmaktadır. Yeniden yapılanmada, süreç modelleme yöntemleri olarak da çeşitli yöntemler kullanıldığı gözlemlenmiştir. Bu çalışmada, yeniden yapılanmayla ilgili olarak literatürde bulunan süreç modelleriyle ilgili olarak bilgi verilmiştir. Süreç modelleriyle ile ilgili karşılaştırmalar yapılarak sonuçlar yorumlanmıştır.

YENİDEN YAPILANMANIN TANIMI
İşletmelerin çoğu, maliyetlerini düşürmek, müşteri gözündeki prestijini, pazar paylarını, karlılıklarını ve süreç performanslarını arttırmak gibi nedenlerden dolayı yeniden yapılanma uygulamalarına karar vermekte veya yeniden yapılanmayı uygulanacak projeleri arasına koymaktadırlar.

Yeniden yapılanma ilk olarak, Michael Hammer ve James Champy tarafından 1993 yılında tanımlanmıştır. Bu tanıma göre “Maliyet, kalite, hizmet ve hız gibi çağımızın en önemli performans ölçümlerinde çarpıcı gelişmeler yapmak amacıyla iş süreçlerinin temelden yeniden düşünülmesi ve radikal şekilde yeniden tasarlanmasıdır” .

Açıkça yeniden yapılanma değişimle aynı anlamdadır : “Yeniden yapılanmayla ilgili korkuların büyüklüğü ve belirsizlikler riske dönüşürler. Yeniden yapılanma projelerinin riski aynı zamanda beklenen gelirle de ilgilidir”. Odak noktası örgütlerindeğer yarattığı ve sunduğu süreçlerin yeniden düşünülmesi ve iyileştirilmesidir : Amaç; müşterilere sürekli biçimde mal ve hizmet sunan işletmelerin, ürünü gerekli kalitede, zamanında ve en az maliyetle tasarlamasıdır.

Süreçler müşterilere değerler sunan operasyonel faaliyetlerdir . Süreçlerle ilgili yapılan çalışmalar nedeni aşağıda görüldüğü gibidir :

a) Süreçleri etkili kılmak – arzu edilir sonuçlar üretmek;

b) Süreçleri etkin kılmak –kaynak minimizasyonu;

c) Süreçleri uyarlanabilir kılmak – müşteri gereksinimlerine ve işin gereklerine göre değişim.

Süreç mühendisliğinin temel noktası tüm işletmenin performansını iyileştirmektir .Yeniden yapılanma süreç odaklı bir yaklaşımdır ve süreçlerin yeniden tasarımını içermektedir .

Yeniden yapılanma sadece özel değil, kamu sektöründe de uygulama alanları bulmuştur. Yeniden yapılanmayla ilgili olarak, yapılan uygulamalara üretimde yeniden yapılanma tezi içerisinde ulaşılabilir . Yeniden yapılanma işletmelerin değişik bölümleri arasında da uygulanabilmektedir. Bir yeniden yapılanma projesinde, işletme katma değer ekleyen faaliyetlerini ve katma değer eklemeyen faaliyetlerini tanımlamak zorundadır.

İşletmelerin yeniden yapılanmada başarılı olabilmesi için izlemesi gerekenler aşağıdaki gibidir :

1-Yeniden yapılanma çalışması, açıkça tanımlanan stratejik bir misyonla oluşturulmalıdır.

2- Yeniden yapılanma, kritik olan süreçlere odaklanmalıdır.

3- Maliyet azaltılması yeniden yapılanmanın tek amacı değildir.

4- Geliri arttırmak amacıyla, yeni kaynaklar bulabilmek için yeni fırsatların aranması, yeniden yapılanma çalışmalarında önemli olabilir.

5- Yeniden yapılanma çalışmalarında liderlik önemli bir role sahiptir.

Kaynak:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."