Yükseköğrenimde toplam kalite yönetimi uygulaması ve bir model önerisi - Total quality management implementation in higher education and a model suggestion




Yükseköğretim kurumları ülkelerin kültürel, ekonomik ve sosyal kalkınmasına destek olan önemli unsurlardan birisidir. Bu nedenle ülkeler, yükseköğretim kurumlarının sayı ve kalitesini artırmak için çalışmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının kalitesinin artırılması ve standardizasyonu çalışmaları dünya üniversitelerin gündeminde yer alan bir konudur. Kalitenin çerçevesi ve kullanılması gereken metodoloji üzerine yapılan çalışmaların sayısı sürekli artmaktadır. Kalite çalışmalarının uygulanmasında öne çıkan en önemli anlayış Toplam Kalite Yönetimi (TKY) olarak görülmektedir.

Dünyada birçok üniversite kalite artırma çalışmalarına odaklanmış ve bu çalışmalar için kurumlar oluşturmuştur. Avrupa Birliği ülkeleri, ABD, Rusya, Japonya gibi birçok ülke yükseköğretim kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi'ne yönelik kurumsallaşma çalışmalarına devam etmektedir. Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarında da Toplam Kalite Yönetimi uygulama çalışmaları devam etmektedir. Üniversite yönetimleri kalitenin artırılması konusunda çalışmalar yapmaktadır. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), hazırlamış olduğu Yükseköğretim Strateji Belgesi'nde yükseköğretimde kaliteye yer vermiş ve önemini vurgulamıştır. Yükseköğretim kurumlarında kalitenin artırılması sırasında uygulanacak olan metodoloji konusunda belirsizlik vardır. Bu çalışma, bir model önererek bu belirsizliği ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Son 1 Yılın Popüler Yayınları