Where will tomorrow's #scientists come from? Countries’ grads w/#STEM degrees, 2030 https://t.co/WJ7NlmMc1d(PDF)
How is the global talent pool changing (2013, 2030)?
The number of tertiary educated young people (25-34 years old) in OECD and G20 countries has
grown by nearly 45% in the past decade and is expected to keep growing until 2030.
If current trends continue, the contribution of OECD countries to the global talent pool will keep
shrinking through 2030.
China and India are expected to supply more than 60% of the G20 workforce with a qualification
in science, technology, engineering and mathematics by 2030.
The global talent pool has grown over the past decade and is expected
to continue growing through to 2030…
How is the global talent pool changing (2013, 2030)?
The number of tertiary educated young people (25-34 years old) in OECD and G20 countries has
grown by nearly 45% in the past decade and is expected to keep growing until 2030.
If current trends continue, the contribution of OECD countries to the global talent pool will keep
shrinking through 2030.
China and India are expected to supply more than 60% of the G20 workforce with a qualification
in science, technology, engineering and mathematics by 2030.
The number of young people aged 25-34 with a tertiary qualification increased by nearly 45% between 2005 and
2013 in OECD and G20 countries and is expected to keep increasing in the coming decade. While, on average,
only 14% of the young people in OECD and G20 countries had a tertiary qualification in 2005, more than 45% are
expected to have a tertiary qualification in 2030 if the growth of the past decade is sustained.
Non-OECD G20 countries (Argentina, Brazil, China, India, Indonesia, the Russian Federation, Saudi Arabia and
South Africa) have been the main drivers of the global growth in the past decade (Figure 1). While in 2005
OECD countries represented 60% of the 94 million young people with tertiary education, by 2013 non-OECD
G20 countries had closed the attainment gap and by 2030 the picture is expected to reverse completely: 70% of
young people with tertiary education will come from non-OECD G20 countries.
Click for more details...
En Popüler Yayınlar
-
Farsça Dersleri- Okuma Parçaları- Farsça Hikayeler Yakında diğer dokümanlar da eklenecektir. FARSÇA METİNLER (PDF) https://drive.g...
-
ETİK TANIMLAR GENEL İLKELER DEĞERLER SORUMLULUKLAR MESLEKTAŞLAR BİLİM ALANI ÜNİVERSİTE TOPLUM ETİK İLKELER BİLİMSEL ARAŞTIRM...
-
ÖĞRENCİ SINAVLAR DUYURULAR DANIŞMANLIK DANIŞMAN ÜNİVERSİTE AÇIK MEKTUP İLGİLİ YAYINLAR YAKINDA YAKINDA YÖNETMELİK Lİ...
Son 1 Yılın Popüler Yayınları
-
Farsça Dersleri- Okuma Parçaları- Farsça Hikayeler Yakında diğer dokümanlar da eklenecektir. FARSÇA METİNLER (PDF) https://drive.g...
-
ETİK TANIMLAR GENEL İLKELER DEĞERLER SORUMLULUKLAR MESLEKTAŞLAR BİLİM ALANI ÜNİVERSİTE TOPLUM ETİK İLKELER BİLİMSEL ARAŞTIRM...
-
ÖĞRENCİ SINAVLAR DUYURULAR DANIŞMANLIK DANIŞMAN ÜNİVERSİTE AÇIK MEKTUP İLGİLİ YAYINLAR YAKINDA YAKINDA YÖNETMELİK Lİ...
-
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ(AUZEF) DERS KİTAPLARI PDF ARŞİVİ AUZEF Sosyoloji ders kitaplarının açık erişimdeki b...
-
Temel Yunanca Dilbilgisi Kitabı (PDF) Temel Yunanca Dilbilgisi, esas olarak Yunancayı yabancı veya ikinci dil olarak öğrenen ve ortalama Yun...
-
Μοχάμεντ Νεγιζ (Βιογραφικό στα ελληνικά) Τεχνικό Πανεπιστήμιο Karadeniz - Τραπεζούντα/Τουρκία Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημ...
-
POLONYA EKONOMİSİNİN AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞİNDEN 7 YIL SONRASI DURUMUNUN BİR ANALİZİ Yazan: A.Gabarta. Mirovoe i Natsionalnoe Hozyaystvo...
-
DERSLER İŞLETME İŞLETME BİLİMLERİNE GİRİŞ İŞLETMECİLİK TARİHİ İŞLETMECİLİK EĞİTİMİ ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK AİLE İŞLETMELERİ YÖN...
-
HARWOOD ARAŞTIRMALARI Harwood araştırmaları günümüzde de en çok karşılaşılan sıkıntıyı çözmek için yapılan bir araştırmadır. Çalışanlar...
-
İLİM YOLCUSUNU UĞURLARKEN Ben, Ramazan'ı çok fazla tanımadım. Ama simasına akseden güzellikle sevdim onu. Bir de ortak bir mensubi...
Ziyaretçi
SEARCH
LATEST
3-latest-65px
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder