Günden güne bilgiye zenginlik, bilgeliğe derinlik kazandırmanın, uluslararasılaşarak bütün ülkelerin sorunu haline gelmesi, dünyadaki üniversiteleri, yeniden yapılanmaya zorluyor.
*
Dünyanın hangi ülkesinde olursa olsun, her üniversite araştıran bir üniversite olduğu kadar uygulayan bir üniversite de olmak zorundadır. Bunun için, üniversiteler kendi aralarında bir küresel işbirliği ağı oluşturuyor.
*
Yeni yüzyılda, odak noktasında makinaların olduğu sanayi toplumunun değerlerinden daha çok odak noktasında girişimcilerin olduğu bilgi toplumunun değerleri belirleyici olacaktır.
*
Ürün, hizmet ve bilgi üretiminde, arz ve talep arasındaki uyum ve düzeni sağlayan girişimciler, her insanın gönlünde yatan arslanları bir bir uyandıracaklardır.
*
Dünyadaki bütün üniversiteler, iş isteyen gençler değil, iş kuran gençler yetiştirmeye odaklandı. Girişimci iş kuran gençler yeni
dünyanın yeni simyacılarıdır.
*
Dünyanın hangi ülkesinde olursa olsun, her üniversite araştıran bir üniversite olduğu kadar uygulayan bir üniversite de olmak zorundadır. Bunun için, üniversiteler kendi aralarında bir küresel işbirliği ağı oluşturuyor.
*
Yeni yüzyılda, odak noktasında makinaların olduğu sanayi toplumunun değerlerinden daha çok odak noktasında girişimcilerin olduğu bilgi toplumunun değerleri belirleyici olacaktır.
*
Ürün, hizmet ve bilgi üretiminde, arz ve talep arasındaki uyum ve düzeni sağlayan girişimciler, her insanın gönlünde yatan arslanları bir bir uyandıracaklardır.
*
Dünyadaki bütün üniversiteler, iş isteyen gençler değil, iş kuran gençler yetiştirmeye odaklandı. Girişimci iş kuran gençler yeni
dünyanın yeni simyacılarıdır.
*
Dünyada bilgi toplumunun simgesi Silikon Vadisi'nin iki gözü olan Stanford ve Berkeley üniversiteleri gibi, İngiltere'de Cambridge Üniversitesi de, oluşturduğu büyük çekim gücüyle, çevresinde güçlü teknoloji şirketlerini toplamayı başarmıştır.
*
Cambridge çevresinde, öğretim üyelerinin destekleriyle, çoğu üniversite öğrencisi olan girişimcilerin kurduğu binlerce küçük ölçekli şirket, dünyanın önemli teknoloji merkezlyerinden birini oluşturdu.
*
Türkiye''de Batı üniversitelerinin izinden giderek güçlü birer teknoparka sahip olan ODTÜ ve İTÜ'yü, Sabancı ve Koç Üniversiteleri izliyor.
*
Girişimciliğe önem veren üniversiteler, girişimci öğrenci ve sıradışı öğretim üyeleriyle, Türkiye'nin yapısal dönüşümünün lokomotifi olacaktır.Onlarla tüketen Türkiye üreten Türkiye'ye dönüşecektir.
*
J.G. Wissema''nın “Towards The Third Generation University” kitabında ayrıntılı olarak anlattığı gibi,ada ülkesi İngiltere'de Cambridge çevresinde, üç bin ileri bilişim teknolojisi şirketi bulunuyor.
*
Yüzbinlerce çalışanı olan bu şirketlerin odak noktasında, girişimciliğe ve girişim kültürüne yeni yeni önem vermeye başlayan İngiltere''nin tarihi Cambrige üniversitesi vardır.
*
Microsoft, Nokia, Philips gibi pek çok uluslararası teknoloji şirketi, arge çalışmalarını İngiltere'de yoğunlaştırdı.Üniversiteleriyle
İngiltere ve İrlanda dünyanın teknoloji merkezlerinden biri haline
geldi.
*
Kendisiyle birlikte hem İngiltere'ye hem de dünyayı dönüştürmede pay sahibi olan Cambridge Üniversitesi, bütün dünyadan seçilmiş, yüze yakın Nobel ödüllü öğretim üyesi ve binlerce öğrenciye sahiptir.
*
Fizikçi Rutherford, atomu bu üniversitede parçalayarak, atomda gizlenen, savaşta olduğu kadar barıştada kullanılabilecek, müthiş enerjiden yararlanmanın yolunu açtı.
*
Girişimci yetiştiren üniversiteler, hem öğretim üyelerinin, hem öğrencilerinin, gönüllerinde taşıdıkları, gizli enerjiden yararlanmasını bilen üniversitelerdir.
*
Cambridge Üniversitesi'nin ders programlarında 1983 yılına kadar hiçbir İşletme dersine yer verilmemişti. Bu yüzden,dünyada hiçbir üniversite geç kalmış sayılmaz.
*
Her girişimci üniversite bir Cambridge olma şansı vardır.
Dünyada bilgi toplumunun simgesi Silikon Vadisi'nin iki gözü olan Stanford ve Berkeley üniversiteleri gibi, İngiltere'de Cambridge Üniversitesi de, oluşturduğu büyük çekim gücüyle, çevresinde güçlü teknoloji şirketlerini toplamayı başarmıştır.
*
Cambridge çevresinde, öğretim üyelerinin destekleriyle, çoğu üniversite öğrencisi olan girişimcilerin kurduğu binlerce küçük ölçekli şirket, dünyanın önemli teknoloji merkezlyerinden birini oluşturdu.
*
Türkiye''de Batı üniversitelerinin izinden giderek güçlü birer teknoparka sahip olan ODTÜ ve İTÜ'yü, Sabancı ve Koç Üniversiteleri izliyor.
*
Girişimciliğe önem veren üniversiteler, girişimci öğrenci ve sıradışı öğretim üyeleriyle, Türkiye'nin yapısal dönüşümünün lokomotifi olacaktır.Onlarla tüketen Türkiye üreten Türkiye'ye dönüşecektir.
*
J.G. Wissema''nın “Towards The Third Generation University” kitabında ayrıntılı olarak anlattığı gibi,ada ülkesi İngiltere'de Cambridge çevresinde, üç bin ileri bilişim teknolojisi şirketi bulunuyor.
*
Yüzbinlerce çalışanı olan bu şirketlerin odak noktasında, girişimciliğe ve girişim kültürüne yeni yeni önem vermeye başlayan İngiltere''nin tarihi Cambrige üniversitesi vardır.
*
Microsoft, Nokia, Philips gibi pek çok uluslararası teknoloji şirketi, arge çalışmalarını İngiltere'de yoğunlaştırdı.Üniversiteleriyle
İngiltere ve İrlanda dünyanın teknoloji merkezlerinden biri haline
geldi.
*
Kendisiyle birlikte hem İngiltere'ye hem de dünyayı dönüştürmede pay sahibi olan Cambridge Üniversitesi, bütün dünyadan seçilmiş, yüze yakın Nobel ödüllü öğretim üyesi ve binlerce öğrenciye sahiptir.
*
Fizikçi Rutherford, atomu bu üniversitede parçalayarak, atomda gizlenen, savaşta olduğu kadar barıştada kullanılabilecek, müthiş enerjiden yararlanmanın yolunu açtı.
*
Girişimci yetiştiren üniversiteler, hem öğretim üyelerinin, hem öğrencilerinin, gönüllerinde taşıdıkları, gizli enerjiden yararlanmasını bilen üniversitelerdir.
*
Cambridge Üniversitesi'nin ders programlarında 1983 yılına kadar hiçbir İşletme dersine yer verilmemişti. Bu yüzden,dünyada hiçbir üniversite geç kalmış sayılmaz.
*
Her girişimci üniversite bir Cambridge olma şansı vardır.
Prof. Dr. Nazif Gürdoğan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder