Bir Kurum Kültürünü Değiştirme Girişimi Filmi: "Won't Back Down"


Bir Kurum Kültürünü Değiştirme Girişimi Filmi: "Won't Back Down"
Öğrencilerine eğitim vermede başarısız olan bir okul...
Öğretmenleri ile olan bağını yitirmiş bir okul yönetimi...
Okul derslerinden nefret eden ve devamsızlığın yüksek, öğrenim düzeylerinin ise aksine çok düşük olduğu öğrenciler...
Ve disleksi olan kızına en uygun okulu seçme mücadelesi veren dul bir anne...
***
Hikaye, kızının istediği gibi eğitim alamamasının yanında okulunda öğrenci ve öğretmenlerden kötü muamele görmesiyle başlıyor.  Anne artık bir çözüm bulmalıdır. Uzun arayışları ve uğraşlarına rağmen kızının başka bir okul ya da sınıfa naklini yaptıramıyor... Bu süre zarfında onun çırpınışlarını gören bir memur, kendi okullarını açmaları ya da okul yönetiminde söz sahibi olarak istedikleri kurum kültürünü okulda egemen kılabilecekleri fikrini veriyor. Annenin zihninde şimşekler çaktıran bu fikir, yeni bir mücadelenin başlangıcı olmuştur. 
***
Kurum kültürünü değiştirmek ve yönetimde söz sahibi olmak!
***
Tabii ki bunu söylemek kolay olmasına rağmen bu işe girişmek büyük bir fedakarlık ve uğraş gerektirmektedir. 
***
Bu işi nasıl yapması gerektiği konusunda fikir veren memur bile bu işi başarmalarının çok küçük bir ihtimal olduğuna inanmaktadır. Kendilerine öğretmen ve öğrenci velilerinden önemli oranda destek bulmaları, yıl içerisinde çok nadir toplanan komisyona program ve planlarının olduğu niyet belgesini vermeleri ve onların onayını almaları şimdilik sadece buzdağının görünen zorlu kısmıdır. 
***
Okul idaresi ve sendika, işin ciddiyetine vardıktan sonra süreci engelleme girişimlerine çoktan başlamıştır. Anneye bu zamana kadar verilmeyen kızını burslu olarak özel okulda okutma gibi çeşitli iyi niyetli (!) teklifler yapmanın zamanı gelmiştir. 
***
Anne ise kendisi gibi evladı öğrenme güçlüğü çeken bir öğretmeni hayallerini gerçekleştirme konusunda ikna uğraşları içerisindedir. Aynı zamanda sabah ve akşam vakitlerinde çocuklarını okula getiren ve götüren velilere durumu anlatmakta ve onların desteklerini almak için uğraş vermektedir. Bu ikna süreci için broşür bastırmaktan da geri durmamış ve bu broşürleri öğrenciler aracılığı ile velilere göndermenin yanında doğrudan velilere dağıtma girişimlerinde bulunmuştur. 
***
Annenin gerçekleştirmek için mücadele ettiği ve sonunda iyi şeylerin olacağına inandığı bir hayali vardır. Ve bu hayal gerçekleştirilmek için çok uğraş gerektirmektedir. 
***
İkna ettiği öğretmen aracılığı ile okulda daha fazla öğretmenin desteğini alan anne, diğer taraftan da velilerin ilgi ve desteğini kazanmayı başarmıştır. Ancak bu gelişmeler okul idaresini de endişelendirmiş ve kendisine ve kızına karşı mobbing yapmalarına neden olmuştur. Elbette bu gelişmelerden kendisine destek olan bayan öğretmen de nasibini almış ve akademik uzaklaştırma cezası verilerek bu girişimden cayması için baskılar artırılmıştır. Öğretmenin ise hiç geri adım atmaya niyeti yoktur. Bu kurum kültürü değişmeli ve hayalindeki gibi kaliteli bir okul kültürü inşa edilmelidir. 
***
Öğretmenlerin önemli bir kısmının da destek vermesiyle artık projelerinin oylanması için komisyonun toplanması çabalarına yoğunlaşılmıştır. Komisyonun direnç göstermesi bütün işlerin en iyi ihtimalle bir sene daha ötelenmesi anlamına gelmektedir. Büyük bir ikna sürecinden sonra komisyonun toplanması sağlanmıştır. Ancak komisyonun verdiği karar ret olmuştur.
***
Büyük bir şok yaşanan bu açıklamanın ardından ret kararının nedeni niyet belgesindeki matematiksel işlemler olduğu anlaşılmıştır. Anne de durumun kendisinden kaynaklandığını, çünkü kendisinin de kızı gibi disleksi olduğunu ve matematiksel işlemlerde hata yapmasının sebebinin bu olduğunu açıklaması ve kendilerine bir şans vermeleri için ısrarı öğrenci velileri ve öğretmenler tarafından da destek bulunca komisyon açık oylama yapma kararı ile süreci başa almıştır. 
***
Yapılan oylama sonucunda büyük bir sevinç yaşanmıştır. Çünkü komisyon anne ve onun destekleyicilerine bir fırsat vermeyi kabul etmiştir. Artık kuruma yeni bir soluk getirme zamanı gelmiştir. 
***
Öğrenciler ve öğretmenler yeni interaktif bir eğitim sürecinin başındadır. Ve hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. 
***
Liderlik, kurum kültürü, kültürün değiştirilmesi, değişime direnç, sabotaj, sendika, okul aile birliği, hayal, umut, eğitim, yenilik gibi kavramlara net bir vurgu yapan filmin akademik çerçevede incelenmesi yararlı olacaktır. 
***
Değişimin çok kolay olmadığı, bunun için iç çevre ve dış çevrenin desteğinin yanında önemli bir liderlik rolünün olduğu açık bir şekilde anlaşılan filmde bürokratik direncin de kırılması gerektiği vurgusu dikkat çekmektedir. 
***
İşletme ve eğitim yönetimi gibi alanlarda çalışan kişilerin bu filmi şimdiye kadar izlemediyse en kısa sürede dikkatle izlemesi ayrıca tavsiye edilmektedir. Ben de en kısa sürede nitel bir inceleme için bu filmi ele almalıyım...

Muhammet Negiz 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."