B.Yükseköğretimde Kalitenin Göstergeleri


B.Yükseköğretimde Kalitenin Göstergeleri

Hizmet sektöründe kalite göstergesi olarak kabul edilen unsurlar, sektör içerisinde önemli bir yeri bulunan yükseköğretim için de geçerlilik taşımaktadır. Bu göstergeler; erişebilir olma, zamanlılık, profesyonellik, güvenilirlik, doğruluk, tamlık, süreklilik, esneklik, ortam, güvenlik, görünüm, anlaşılabilir olma şeklinde sıralanmaktadır. Bu göstergeler kısaca şu şekilde açıklanabilir[1]:

-Erişebilir olma: Hizmet, müşterilerin ulaşabileceği bir konumda olmalıdır.
-Zamanlılık: Müşterilerin istek ve beklentilerine uygun zaman içerisinde, ürün veya hizmete ulaşılmalıdır.
-Profesyonellik: Hizmet sunan kurumlar, kusursuz iletişimle müşterileriyle temas kurmalıdır.
-Güvenilirlik: Hizmet verenlerin sözleri ile işlerinin uyumluluk göstermesi gereklidir.
-Doğruluk: Yapılan işlerin ilk seferde doğru yapılması önemlidir.
-Tamlık: Hizmet, eksiksiz olmalıdır.
-Süreklilik: Hizmet sunumu süresinde ortaya çıkan hataların giderilmesi için gösterilen gayretin derecesini açıklar.
-Esneklik: Sunulan hizmetin, yeni koşullara uyum gösterebilmesidir.
-Ortam (Ergonomi): Sunulan hizmetin oluşturduğu ortamın sosyal durumunu açıklar.
-Güvenlik: Sunulan hizmette, risk, tehlike ve kuşkudan uzak olmanın derecesini belirler.
-Görünüm: Hizmetin sunulduğu ortamın fiziksel durumunu açıklar.
-Anlaşılabilir olma: Hizmetler, müşterine sade bir şekilde sunulmalı, müşterinin anlayacağı dil konuşulmalıdır.




[1] MEB, (2001), Toplam Kalite Yönetimi, Cilt 1, Konya Meram Endüstri Meslek Lisesi Matbaası, Konya, s. 22-24.








YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Son 1 Yılın Popüler Yayınları