B.Yükseköğretimde
Kalitenin Göstergeleri
Hizmet sektöründe kalite göstergesi olarak kabul edilen unsurlar, sektör içerisinde
önemli bir yeri bulunan yükseköğretim için de geçerlilik taşımaktadır. Bu
göstergeler; erişebilir olma, zamanlılık, profesyonellik, güvenilirlik,
doğruluk, tamlık, süreklilik, esneklik, ortam, güvenlik, görünüm, anlaşılabilir
olma şeklinde sıralanmaktadır. Bu göstergeler kısaca şu şekilde açıklanabilir[1]:
-Erişebilir olma: Hizmet, müşterilerin ulaşabileceği bir konumda olmalıdır.
-Zamanlılık:
Müşterilerin istek ve beklentilerine uygun zaman içerisinde, ürün veya hizmete
ulaşılmalıdır.
-Profesyonellik: Hizmet sunan kurumlar, kusursuz
iletişimle müşterileriyle temas kurmalıdır.
-Güvenilirlik:
Hizmet verenlerin sözleri ile işlerinin uyumluluk göstermesi gereklidir.
-Doğruluk: Yapılan işlerin ilk seferde doğru
yapılması önemlidir.
-Tamlık: Hizmet, eksiksiz olmalıdır.
-Süreklilik:
Hizmet sunumu süresinde ortaya çıkan hataların giderilmesi için gösterilen
gayretin derecesini açıklar.
-Esneklik: Sunulan hizmetin, yeni koşullara uyum gösterebilmesidir.
-Ortam
(Ergonomi): Sunulan hizmetin oluşturduğu ortamın sosyal durumunu açıklar.
-Güvenlik: Sunulan
hizmette, risk, tehlike ve kuşkudan uzak olmanın derecesini belirler.
-Görünüm:
Hizmetin sunulduğu ortamın fiziksel durumunu açıklar.
-Anlaşılabilir olma: Hizmetler, müşterine sade bir şekilde sunulmalı, müşterinin
anlayacağı dil konuşulmalıdır.
[1] MEB, (2001), Toplam Kalite
Yönetimi, Cilt 1, Konya Meram Endüstri Meslek Lisesi Matbaası, Konya, s. 22-24.
I.BÖLÜM
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE, ÖZELLİKLERİ VE KALİTE YAKLAŞIMLARI
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE, ÖZELLİKLERİ VE KALİTE YAKLAŞIMLARI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder