E.Armond V. Feigenbaum



E.Armond V. Feigenbaum

1951 yılında yayınlanmış olan “Toplam Kalite Kontrolü” isimli kitabı ile tanınan Feigenbaum, Amerikan Ulusal Kalite Akademisi kurucu başkanıdır. Feigenbaum, kalite sorumluluğunun sadece üretim departmanına ait olmadığını söyleyerek kaliteye olan yaklaşımı değiştirmiştir. Tasarım, üretim, dağıtım ve müşterilere ulaştırma anına kadar gerçekleşen bütün aşamaların kusursuz olması durumunda kalitenin elde edileceğini öne sürmüştür[1].


Feigenbaum, kalitenin 9 boyutundan bahsetmiştir. Gerçek anlamda kaliteye erişebilmek için, bu boyutları gerçekleştirilmek gerekmektedir. Bu boyutlar, şu şekilde sıralanabilir[2]:

-Güvenilirlik: Ürün, performansını kullanım süresince sağlamalıdır.
-Zamanında teslim: Ürün, müşterinin istediği anda hazır olmalıdır.
-Düşük maliyet: Ürün maliyetinin düşük olmasıdır.
-Fonksiyonellik: Ürünün kullanımını etkileyen özelliklerdir.
-Dayanıklılık: Ürünün kullanılabilir özellikleridir.
-Uygunluk: Ürünün, tasarımda belirlenen özelliklere uygun olarak üretilmesidir.
-Estetik: Ürünü, insanın duygularına hitap eden dış görünüşüdür.
-Kalıcılık: Ürünün pazardaki geçmiş başarısıdır.
-Servis: Ürünün satışı sonrası sunulan tüm hizmetlerdir.

Feigenbaum’un sıralamış olduğu kalite ilkeleri üretim ve sanayi sektörü için sıralanmış gibi görünse de güvenilirlik, düşük maliyet,  fonksiyonellik, uygunluk yükseköğretim kurumlarının ihtiyaç duyduğu özelliklerdir. Kurumun güven kazanması, eğitim masraflarının öğrencilerin kaldırabileceği şekilde düşük ya da hesaplı olması, verilmiş olan eğitim ve hizmetlerin fonksiyonel bir nitelik taşıması ve yükseköğretim kurumlarında verilmesi gereken hizmet standartlarına uygun olması gerekmektedir.




[1] Diken, A., (2009), Toplam Kalite Yönetimi, Damla Ofset Yayıncılık, Konya, s. 30.
[2] Halis, MYO’lar için TKY, s. 74.





YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 

İÇİNDEKİLER
                                                                           























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."