Danimarkalı bir
ekonomist olan Claus Moller “Uluslararası Zaman Yöneticiliği” şirketinde
çalışırken uyguladığı “İnsanı Birinci Sıraya Koy” adındaki programla tanınmıştır.
Bu program çerçevesinde, 16000’den fazla insana eğitim vermiştir. Personel
ilişkileri ve bürokrasinin azaltılması gibi konular üzerine çalışmalar yapmıştır.
“Personel Kalitesi” adında çok tanınmış bir kitabı yayınlanmıştır[1].
Çalışmalarında personel
kalitesine yoğunlaştığı görülen Moller, personelin amaçlarını belirleme,
müşteri memnuniyetini kontrol, hatalardan sakınma, kaynakları verimli kullanma,
öz disiplin, adanmışlık, stres kontrolü, etik davranış ve kalite talebi gibi
unsurların gerektiğini ifade etmiştir[2].
Moller, kalitenin artışı
için, “yapılanı kontrol etme” ve “kalite kartviziti” (ürün/hizmetin kaliteli
olduğunu garanti eden kartvizitler) olmak üzere iki yöntem geliştirmiştir.
Kaliteli organizasyonun özelliklerini şu şekilde sıralamıştır[3]:
-Oryantasyonu sağlar,
-Kalite sürecinde
yönetici kadro da yer alır,
-Müşteriler memnundur,
-Çalışanlar ilgilidir,
-Uzun soluklu kalite
artışı vardır,
-Kalite amaçları
belirlenmiştir,
-Kaliteli çalışmaları ödüllendirilir,
-Bir sonraki süreç,
müşteri olarak görülür,
-Personel niteliği ve
eğitimine yatırım yapılır,
-Hatalar azaltılır ve
önlenir,
-Nihai müşteri ile doğrudan iletişim vardır,
-Kalitenin teknik ve
insani yönlerine dikkat edilir,
-Müşterilerin
ihtiyaçlarını karşılama eğilimindedir,
-Harcamalar, sürekli
analiz edilir.
Moller’in kaliteli
organizasyonda olması gereken özellikler başlığı altında sıralamış olduğu bu
maddeler, yükseköğretim kurumları açısından da geçerlidir. Öğrencilerin
memnuniyetinin sağlanması, kalite çalışmalarında yönetimin rol alması, başarılı
sonuçların ödüllendirilmesi, personelin eğitilerek nitelik kazandırılması, hata
ve maliyetlerin azaltılması, harcamaların takip edilmesi gibi hususlar
yükseköğretim kurumunun kalitesini üst seviyelere taşıyacaktır.
Nihai müşteri ile
doğrudan iletişim kurulması, yükseköğretim kurumlarından mezun olan öğrenciler
ile bağlantıların devam ettirilmesi şeklinde ifade edilebilir. Moller’in
tespitleri yükseköğretim kurumlarında uygulanabilir.
İÇİNDEKİLER
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder