H. Claus Moller


H. Claus Moller


Danimarkalı bir ekonomist olan Claus Moller “Uluslararası Zaman Yöneticiliği” şirketinde çalışırken uyguladığı “İnsanı Birinci Sıraya Koy” adındaki programla tanınmıştır. Bu program çerçevesinde, 16000’den fazla insana eğitim vermiştir. Personel ilişkileri ve bürokrasinin azaltılması gibi konular üzerine çalışmalar yapmıştır. “Personel Kalitesi” adında çok tanınmış bir kitabı yayınlanmıştır[1].

Çalışmalarında personel kalitesine yoğunlaştığı görülen Moller, personelin amaçlarını belirleme, müşteri memnuniyetini kontrol, hatalardan sakınma, kaynakları verimli kullanma, öz disiplin, adanmışlık, stres kontrolü, etik davranış ve kalite talebi gibi unsurların gerektiğini ifade etmiştir[2].
Moller, kalitenin artışı için, “yapılanı kontrol etme” ve “kalite kartviziti” (ürün/hizmetin kaliteli olduğunu garanti eden kartvizitler) olmak üzere iki yöntem geliştirmiştir. Kaliteli organizasyonun özelliklerini şu şekilde sıralamıştır[3]:

-Oryantasyonu sağlar,
-Kalite sürecinde yönetici kadro da yer alır,
-Müşteriler memnundur,
-Çalışanlar ilgilidir,
-Uzun soluklu kalite artışı vardır,
-Kalite amaçları belirlenmiştir,
-Kaliteli çalışmaları ödüllendirilir,
-Bir sonraki süreç, müşteri olarak görülür,
-Personel niteliği ve eğitimine yatırım yapılır,
-Hatalar azaltılır ve önlenir,
 -Nihai müşteri ile doğrudan iletişim vardır,
-Kalitenin teknik ve insani yönlerine dikkat edilir,
-Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılama eğilimindedir,
-Harcamalar, sürekli analiz edilir.

Moller’in kaliteli organizasyonda olması gereken özellikler başlığı altında sıralamış olduğu bu maddeler, yükseköğretim kurumları açısından da geçerlidir. Öğrencilerin memnuniyetinin sağlanması, kalite çalışmalarında yönetimin rol alması, başarılı sonuçların ödüllendirilmesi, personelin eğitilerek nitelik kazandırılması, hata ve maliyetlerin azaltılması, harcamaların takip edilmesi gibi hususlar yükseköğretim kurumunun kalitesini üst seviyelere taşıyacaktır.

Nihai müşteri ile doğrudan iletişim kurulması, yükseköğretim kurumlarından mezun olan öğrenciler ile bağlantıların devam ettirilmesi şeklinde ifade edilebilir. Moller’in tespitleri yükseköğretim kurumlarında uygulanabilir.

 




[1] Naidu ve Rajendra, s. 36.
[2] Naidu ve Rajendra, s. 36.
[3] Rampersad, s. 13-14.





YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 

İÇİNDEKİLER
                                                                           























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."