G.Tom Peters


G.Tom Peters

 Tom Peters, “Mükemmelik Arayışı”, “Mükemmellik İçin Bir Tutku”, “Büyüyen Kaos Üzerine” adındaki eserleri ile tanınmaktadır. Felsefesi sistem ve liderlik üzerine kurulu olan Peters, insan-inovasyon-müşteri üçgeninden yola çıkarak “Liderlik ile Kalite Yönetimi” modelini oluşturmuştur[1].

Tom     Peters, kalitenin “liderlik” ile mümkün olabileceğini ileri sürmüştür. Tüketiciler, inovasyon ve kişiler hakkında endişe taşıması gereken kişilerin yöneticiler olduğunu savunmuştur. Kalite devrimi olarak tanımladığı kalite değişim sürecinin 12 maddelik bir süreç yaşaması gerektiğini ifade etmiştir. Bu maddeler şunlardır[2]:

-Yönetici kişiler, kalite çalışmalarını desteklemeli,
-Kurum içinde yakınlık,
-Kalite ölçümü,
-Kalite için ödüllendirme,
-Kalite artırılmasını tam olarak öğretme,
-Disiplinlerarası takımları oluşturma,
-Değişim sürecinde, “Az olsa da güzeldir” prensibine sadık kalma,
-Davranışlarının gözlemlendiğini bilen kişi ya da grupların yaşamış olduğu davranış değişikliği olan Hawthorne Etkisi’ni (Hawthorne Effect) kalıcı olarak oluşturma,
-Kurum içerisinde kalite çalışmaları biriminin varlığı,
-Kalite çalışmalarına toplam katılım,
-Kalite çalışmalarını sonsuz bir süreç olarak görme.

Kalite çalışmaları içerisinde, liderliğin önemli bir role sahip olduğunu kabul eden Peters, bu fikrini her fırsatta vurgulamıştır. Liderliği, “olmazsa olmaz” şeklinde nitelemiştir.

Peters’in ilkeleri ışığında, yükseköğretim kurumlarındaki kalite çalışmalarına bakıldığında, liderlik en önemli unsur olarak görülmektedir. Çünkü lider, kalite çalışmalarının başlatma, devam ettirme ve bitirme konusunda, rehberlik ve yönetim yetkilerine sahiptir.

Yükseköğretim kurumlarındaki kalite çalışmalarında başarı için, Peters’in saymış olduğu ilkeler, büyük önem arz etmektedir.  Kurum içi iletişim, kalitenin ölçülmesi, kalite eğitimleri, sürekli gelişme gibi maddeler, toplam kalitenin gerçekleşmesine katkı yapacaktır.

Kalite ekibinin, kurumdaki işçi ve memurlarla birlikte kalite geliştirme çalışmasını yapması, Peters’in belirttiği “kalite devrimi”nin yaşanmasını sağlayacaktır.



[1] Naidu, N. V. R., Rajendra, G., (2006), Total Quality Management, New Age International Publishers, Yeni Delhi, s. 36.
[2] Rampersad, s. 12.





YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 

İÇİNDEKİLER
                                                                           























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Son 1 Yılın Popüler Yayınları