II.YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTENİN ÖZELLİK VE GÖSTERGELERİ



II.YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTENİN ÖZELLİK VE GÖSTERGELERİ

A.Yükseköğretimde Kalitenin Özellikleri

Yükseköğretim kurumlarında, kalitenin tesis edilebilmesi için taşıması gereken özellikleri belirlemek gerekmektedir. Belirlenmiş olan kalite özellikleri, şu şekilde sıralanabilir[1]:

-Kalite, sorunlarla karşılaşmamak için, gerekli olan çözümleri önceden tesis etmek ve hizmette kusursuzluk sağlamaktır.
-Kalite, müşterinin tatminidir.
-Kalite, verimliliktir.
-Kalite, esnekliktir. Müşteri istek ve beklentilerine karşılama adına, değişime açık olmak ve esnek bir tutum takınmak gerekmektedir.
-Kalite, yatırımdır. Hatayı sonradan düzeltme maliyetinin fazla olması nedeniyle, işi ilk defada doğru yapmak gerekmektedir.
-Kalite, belirli bir plan ve program çerçevesinde sistemli çalışmaktır.
-Kalite, etkili olmaktır.
-Kalite, bir süreçtir. Kalite, sürekli gelişme sürecini kapsamaktadır.
-Kalite, markadır. Kurumun marka oluşturması, standartlara uygun kaliteli üretimle sağlanacaktır.
-Kalite bir yaşam tarzıdır. İşletmede kalite kültürü ve ikliminin sağlanması, kaliteyi yaşam tarzına dönüştürür.

Kalitenin diğer özellikleri kısaca şu şekildedir[2]:
-Kalite, düşünme ve uygulamanın bir yansımasıdır. 
-Kalite, zorla veya kanunla başarılamaz.
-Kalite, çalışan herkesin görevidir.
-Kalite, kişisel bir sorumluluktur.
-Kalite, toplumda yaşanan değişim ve gelişime uyum sağlanması adına dinamik olmalıdır.
-Kalite, kendisini devam ettiren bir olgu değildir. Elde edilen başarılı sonuçlarla yetinilirse, kalite çalışmaları gerilemeye başlamaktadır.
-Kalite, liderlik gerektirmektedir.
-Kalite, ekip çalışması gerektirir. Uyum içerisinde çalışan ekiplerle kalite elde edilebilir.
-Kalite ile tanınırlık sağlamak, bir servet kadar değerli bir olgudur.




[1] Tekin, M., (2004), Toplam Kalite Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s. 8.
[2] Fındıklı, R. (1999), Kaliteli Bir Güvenlik Hizmetinin Gereği Olarak Polis Eğitimi, Kamu Yönetiminde Kalite 1. Ulusal Kongresi,  TODAİ Yayın No: 289, Ankara, s. 479.








YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."