II.YÜKSEKÖĞRETİMDE
KALİTENİN ÖZELLİK VE GÖSTERGELERİ
A.Yükseköğretimde
Kalitenin Özellikleri
Yükseköğretim kurumlarında, kalitenin tesis edilebilmesi için taşıması
gereken özellikleri belirlemek gerekmektedir. Belirlenmiş olan kalite
özellikleri, şu şekilde sıralanabilir[1]:
-Kalite, sorunlarla karşılaşmamak için, gerekli olan çözümleri önceden tesis
etmek ve hizmette kusursuzluk sağlamaktır.
-Kalite, müşterinin tatminidir.
-Kalite, verimliliktir.
-Kalite, esnekliktir. Müşteri istek ve beklentilerine karşılama adına,
değişime açık olmak ve esnek bir tutum takınmak gerekmektedir.
-Kalite, yatırımdır. Hatayı sonradan düzeltme maliyetinin fazla olması
nedeniyle, işi ilk defada doğru yapmak gerekmektedir.
-Kalite, belirli bir plan ve program çerçevesinde sistemli çalışmaktır.
-Kalite, etkili olmaktır.
-Kalite, bir süreçtir. Kalite, sürekli gelişme sürecini kapsamaktadır.
-Kalite, markadır. Kurumun marka oluşturması, standartlara uygun kaliteli
üretimle sağlanacaktır.
-Kalite bir yaşam tarzıdır. İşletmede kalite kültürü ve ikliminin
sağlanması, kaliteyi yaşam tarzına dönüştürür.
Kalitenin diğer özellikleri kısaca şu şekildedir[2]:
-Kalite, düşünme ve uygulamanın bir yansımasıdır.
-Kalite, zorla veya kanunla başarılamaz.
-Kalite, çalışan herkesin görevidir.
-Kalite, kişisel bir sorumluluktur.
-Kalite, toplumda yaşanan değişim ve gelişime uyum sağlanması adına dinamik
olmalıdır.
-Kalite, kendisini devam ettiren bir olgu değildir. Elde edilen başarılı
sonuçlarla yetinilirse, kalite çalışmaları gerilemeye başlamaktadır.
-Kalite, liderlik gerektirmektedir.
-Kalite, ekip çalışması gerektirir. Uyum içerisinde çalışan ekiplerle
kalite elde edilebilir.
-Kalite ile tanınırlık sağlamak, bir servet kadar değerli bir olgudur.
[1] Tekin, M., (2004), Toplam Kalite
Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s. 8.
[2] Fındıklı, R. (1999), Kaliteli
Bir Güvenlik Hizmetinin Gereği Olarak Polis Eğitimi, Kamu Yönetiminde Kalite 1.
Ulusal Kongresi, TODAİ Yayın No: 289,
Ankara, s. 479.
I.BÖLÜM
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE, ÖZELLİKLERİ VE KALİTE YAKLAŞIMLARI
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE, ÖZELLİKLERİ VE KALİTE YAKLAŞIMLARI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder