Masaaiki Imai




F.Masaaiki Imai

Kaizen Enstitüsü’nün kurucusu olan, Masaaiki Imai, Japonya’nın başarılarındaki esas unsurları “Kaizen, Japonya’nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı” isimli eserinde açıklamıştır[1]. Masaaiki Imai Japonya’nın ekonomik mucizesinin ardında yatan basit gerçeğin ve üretim proseslerini değişen müşteri ve Pazar gereksinimlerine göre hızla adapte edebilen esnek üretim teknolojisinin sahibi olmasının gerçek nedeninin “kaizen” olduğunu ifade etmiştir[2].

Imai, kaliteyi ürün, hizmet ve aynı şekilde süreç ve çalışmanın kalitesi olarak belirtmiş olup süreç kalitesi ve çalışmanın kalitesi olarak iki ana başlıkta incelemiştir. Kaliteyi yılsonunda yapılmış olan yüksek üretim oranı olarak tanımlamıştır[3].

Etkili ve verimli üretim için gerekli olan unsurları şu şekilde sırlamıştır[4]:

-Kaliteyi sağlama,
-Maliyetleri azaltma,
-Üretim hedefine ulaşma,
-Tedarik disiplinine uyma,
-Güvenlik,
-Yeni mal/hizmet üretme,
-Üretkenliği artırma,
-Tedarikçileri yönetme.

Imai’nin üretim sektörü için yapmış olduğu tespitler yükseköğretim kurumlarındaki kalite çalışmalarına yön verecek niteliktedir. Kalitenin sağlanması için, maliyetlerin azaltılması bütün kurumlarda gereklidir.

 Üretim hedefi olarak,  yükseköğretim kurumlarında bilimsel yayınlar, mezun öğrenci sayısı, ticari buluşlar kabul edilebilir. Tedarik açısından, gerekli öğretim üyesi, araştırmacı ve laboratuvar ekipmanları temin edilmelidir.

 Yükseköğretim kurumları, eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri sırasında, güvenliği sağlanmış bir yer olmalıdır. Hizmet üretimi, yükseköğretim kurumlarının asli görevleri arasındadır. Çağın gereklerine uygun eğitimler, müfredata koyulmalıdır.

Üretkenliğin artırılması için öğretim elemanlarının çalışmaları desteklenmeli, gerekli motivasyon ve teşvikler sağlanmalıdır. Yükseköğretim kurumlarındaki tedarikçi unsurlar, eğitimciler ve ekipman sağlayıcılardır. Eğitimciler, teşvik edilmeli ve yönlendirilmeli; ekipman sağlayıcılar ise yönetilmelidir.

 Imai’nin üretim sektörü için yapmış olduğu tespitler, eğitim sektörünün önemli bir üyesi olan yükseköğretim alanında da uygulanabilecek niteliktedir.



[1]http://www.kaizen.com/
[2]Diken, Sanayi ve hizmet, s. 36.
[3]Imai, M., (2005),Kaizen: Klyuch k Uspehu Yaponskih Kompaniy, Prioritet Publication, Moskova, s. 39-40.
[4]Imai, M., (2005),Gemba Kaizen: Put k Snizheniyu Zatrat i Povysheniyu Kachestva, Prioritet Publication Moskova, s. 49.





YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 

İÇİNDEKİLER
                                                                           























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."