B.Kaoru Ishikawa



B.Kaoru IshikawaKaoru Ishikawa, kalite tarihinde “kalite çemberlerinin babası” olarak yer edinmiş, Deming ve Juran’ın öğrencisi olarak yetişmiştir. Japonya’da firma çapında kalite kontrol kavramına da sahip çıkarak Juran, Deming, Feigenbaum’un kalite yönetimi görüşlerini Japon bakış açısı içerisinde bütünleştirmiştir. Ishikawa yaklaşımında, temel hedef, müşterinin tüm ihtiyaçlarına cevap vermektir[1].


Kaoru Ishikawa, sebep-sonuç diyagramı ile organizasyonun problemlerinin çözülebileceğini göstermiştir[2]. Yükseköğretim kurumlarının, toplam kalite çalışmalarında yararlanabileceği bu yöntem, problemlerin sebeplerini tespit ederek çözüm üretmeyi amaçlamaktadır.

Ishikawa’nın önermiş olduğu 6 madde, yükseköğretim kurumlarındaki toplam kalite çalışmalarına da katkı sağlayacaktır. Bu maddeler şu şekilde sıralanabilir[3]:

-Önce kalite gelir, kısa dönemde kar gelmez.
-Üreticiye değil, tüketiciye yönelik olmalıdır.
-Müşteri ile aradaki engeller kaldırılmalıdır.
-Eldeki bilgi ve istatistikler kullanılmalıdır.
-İnsanlara saygı, yönetim prensibi olmalıdır.
-Fonksiyonel bir yönetim uygulanmalıdır.

Ishikawa’nın kalite konusundaki düşünceleri, yükseköğretim kurumları açısından önemlidir. Çalışmaların, kalite ve müşteri odaklı olmasını vurgulamaktadır. Yükseköğretim kurumu, “bir sonraki proses müşterimizdir” anlayışı ile hareket ettiğinde, kalitesini artıracaktır.

Disiplinlerarası iletişime açık, verileri kullanan ve insana saygının esas olduğu yükseköğretim kurumu, Ishikawa’nın ifade ettiği kalite özeliklerine ulaşacaktır.



[1] Efil, TKY, s. 100.
[2] Dew, J. R., Mcgowan, M., (2004), Continuous Quality Improvement in Higher Education, Praeger Publishers, ABD, s. 139.
[3] Halis, MYO’lar için TKY, s. 69.





YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 

İÇİNDEKİLER
                                                                           























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."