C.Bürokrasi Yaklaşımı



C.Bürokrasi Yaklaşımı

Bürokrasi Yaklaşımı, Klasik Yönetim Kuramı’nı oluşturan yaklaşımların üçüncüsüdür. Alman sosyolog Max Weber tarafından, 1900’lerin başlarında geliştirilmiştir. Weber, “Bürokrasi Yaklaşımı” adı altında, idealindeki etkin ve rasyonel yönetim anlayışını ortaya koymuştur. Weber’in yaklaşımındaki temel özellikler şu şekilde özetlenebilir[1]:

-Fonksiyonel uzmanlaşmaya dayalı iş bölümü,
-Net olarak belirlenmiş hiyerarşik yapı,
-İnformal kural ve yöntemleri oluşturma,
-Personel seçim ve yükselmesinde teknik yetenekleri dikkate alma,
-Yasalardan gelen yetkileri kullanma,
-Yasallık,
-Örgüte dış müdahaleleri engelleme,
-Çalışanların ücretlerini ödeme,
-Çalışanların iş güvenliğini sağlama.

Sonuç olarak, Geleneksel Yönetim Kuramı içinde bulunan yaklaşımlarda, iş, görev ve pozisyonlar ön planda tutulmuştur. İnsan unsuru bir veri olarak kabul edilmiş ve sistem içerisinde gereken önem verilmemiştir. Genel olarak, beşeri ilişkiler göz ardı edilmiştir. Bundan dolayı, Geleneksel Yönetim Kuramı, dar, sınırlı, mekanik ve bürokratik bir kuram olarak görülmektedir[2].



[1] Şimşek, M. Ş., (2008), Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Kitabevi, Konya, 52-53.
[2] Ülgen, H., (1997), İşletmelerde Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Araştırma Vakfı, Yayın No: 3, İstanbul, s. 22.



YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 


İÇİNDEKİLER
                                                                           
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."