II. BÖLÜM YÖNETİM YAKLAŞIMLARINDA KALİTE BOYUTLARI



II. BÖLÜM
YÖNETİM YAKLAŞIMLARINDA KALİTE BOYUTLARI


Yönetim kuramları, Sanayi Devrimi sonrasında gelişmeye başlamıştır. Yönetim kuramları; Geleneksel (Klasik), İnsan İlişkileri (Neoklasik), Modern ve Çağdaş (Post-Modern) olmak üzere dört ana başlık altında incelenmektedir. Yönetim kuramları, birbirlerine alternatif oluşturmadıkları için günümüzde de varlıklarını sürdürmektedirler. Tamamlayıcı nitelikte olan bu kuramlar, organizasyonun amaçlarına ulaşılmasında kullanılacak yol ve yöntem açısından çeşitlilik sunmaktadır[1] [2].

Yönetim kuramları ile kaliteye olan bakış açısı paralel değişim yaşamıştır. Yönetimin kararlarına göre şekillenen kalite politikası, yönetim anlayışındaki değişimlerden etkilenmektedir. Yönetim kuramlarında, rol dağılımı, ast-üst ilişkisi, müşteriye olan bakış açısı, liderlik anlayışı ve bunların kalite çalışmalarına olan yansımalarını incelemek gerekmektedir.

Aşağıdaki tablodan anlaşılacağı üzere, Geleneksel Yönetim Kuramı ve sonrasında gelişen kuramlar, günümüzde belli ölçülerde geçerliliklerini devam ettirmektedir.

Tablo 4. Yönetim Teorileri ve Tarihsel Süreçleri Tablosu 

Kaynak: Thenmozhi, M., Evolution of Management Theory, Indian Institute of Technology Madras, http://nptel.iitm.ac.in/courses/IIT-MADRAS/Management_Science_I/Pdfs/1_2.pdf





[1] Şimşek, M. Ş., (2007), Yönetim ve Organizasyon, Gazi Kitabevi, Ankara, s.41.
[2] Genç, N., (2005), Yönetim ve Organizasyon Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s. 77.



YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 

İÇİNDEKİLER
                                                                           























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."