I.BÖLÜM
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE, ÖZELLİKLERİ VE KALİTE YAKLAŞIMLARI
I.YÜKSEKÖĞRETİMDE
KALİTE KAVRAMI
Günümüzde, kalite üzerine
yapılan çalışmalar her geçen gün artmaktadır. Küresel piyasalarda kalite,
başarı için gerek duyulan bir faktör haline gelmiştir. Kalite, organizasyonların
faaliyetlerinde önemli bir yer edinmiştir.
Juran, kalitenin konumunu “XX. yüzyıl verimliliğin asrı olduğu gibi XXI. yüzyıl kalitenin çağı
olacaktır” cümlesiyle, ifade etmektedir[1]. Örgüt
ve kurumların kalite çalışmalarına yönelimi, bu tespiti doğrulamaktadır.
Gün geçtikçe artan rekabet, yükseköğretim kurumlarını çeşitli arayışlara
sevk etmiştir. Bu arayışlar, kalite çalışmalarının yükseköğretim kurumlarında
etkin olarak uygulanması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır.
Ulusal düzeydeki yükseköğretim
kurumlarının sayısı (177 adet üniversite, 8 adet vakıf meslek yüksekokulu ve 13
adet farklı nitelikli yüksekokul) sürekli artmaktadır[2].
Sayıca artan bu kurumlarda, öncelikli sorun, “kalite” olarak belirlenmiştir[3].
Yükseköğretim
kurumlarında kalite yönetimi üzerine yapılan çalışmalara geçmeden önce,
yükseköğretimde kalitenin tanımı, yaşanan tarihsel süreç, kalitenin özellikleri
konularını açıklamakta yarar vardır.
İÇİNDEKİLER
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder