I.BÖLÜM YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE, ÖZELLİKLERİ VE KALİTE YAKLAŞIMLARI - I.YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE KAVRAMI



I.BÖLÜM
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE, ÖZELLİKLERİ VE KALİTE YAKLAŞIMLARI

I.YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE KAVRAMI

Günümüzde, kalite üzerine yapılan çalışmalar her geçen gün artmaktadır. Küresel piyasalarda kalite, başarı için gerek duyulan bir faktör haline gelmiştir. Kalite, organizasyonların faaliyetlerinde önemli bir yer edinmiştir.
 Juran, kalitenin konumunu “XX. yüzyıl verimliliğin asrı olduğu gibi XXI. yüzyıl kalitenin çağı olacaktır” cümlesiyle, ifade etmektedir[1]. Örgüt ve kurumların kalite çalışmalarına yönelimi, bu tespiti doğrulamaktadır.
Gün geçtikçe artan rekabet,  yükseköğretim kurumlarını çeşitli arayışlara sevk etmiştir. Bu arayışlar, kalite çalışmalarının yükseköğretim kurumlarında etkin olarak uygulanması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır.
Ulusal düzeydeki yükseköğretim kurumlarının sayısı (177 adet üniversite, 8 adet vakıf meslek yüksekokulu ve 13 adet farklı nitelikli yüksekokul) sürekli artmaktadır[2]. Sayıca artan bu kurumlarda, öncelikli sorun, “kalite” olarak belirlenmiştir[3].
Yükseköğretim kurumlarında kalite yönetimi üzerine yapılan çalışmalara geçmeden önce, yükseköğretimde kalitenin tanımı, yaşanan tarihsel süreç, kalitenin özellikleri konularını açıklamakta yarar vardır.





YÜKSEKÖĞRENİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI VE BİR MODEL ÖNERİSİ 

İÇİNDEKİLER
                                                                           























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Popüler Yayınlar

Öne Çıkan Yayın

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | 20-22 Eylül 2024

4. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve İktisat Kongresi | 4rd International Congress on Digital Business, Management & Economics | ...


"Başkalarının yoluna taş koyacağımıza, taş üstüne taş koyalım..."